بیانیه حزب عدالت و توسعه مراکش علیه معامله قرن
کد خبر: 3825681
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹

بیانیه حزب عدالت و توسعه مراکش علیه معامله قرن

گروه بین‌الملل ـ حزب عدالت و توسعه مراکش با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد: طرح صلح آمریکا، موسوم به معامله قرن، طرحی کاملا همسو با منافع و خواسته‌های رژیم صهیونیستی است و کاملاً با قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی مغایرت دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین؛ این حزب در بیانیه‌ای درباره تحولات فلسطین به ویژه تلاش آمریکا و برخی طرف‌های بین‌المللی برای اجرای معامله قرن ابراز نگرانی کرد.

در این بیانیه آمده است: معامله قرن تهدیدی حقیقی برای حقوق تاریخی و مشروع ملت فلسطین است و به وضعیت قانونی قدس لطمه می‌زند.

اعضای دبیرخانه حزب عدالت و توسعه مراکش مواضع پادشاه این کشور را در حمایت از مسجدالاقصی، قدس شریف و ملت فلسطین و مبارزات این ملت را برای دستیابی به آزادی ستودند.

یادآور می‌شود هیئتی از وزارت دارایی مراکش در کارگاه اقتصادی بحرین شرکت کرد که طی روزهای 25 و 26 ماه ژوئن گذشته (4 و 5 تیرماه) برگزار شد. هزاران نفر از مردم مراکش 23 ژوئن گذشته تظاهراتی گسترده را علیه معامله قرن و کنفرانس بحرین برگزار کردند.

دولت آمریکا مدعی است که هدف از کنفرانس اقتصادی بحرین جذب سرمایه‌گذاری در اراضی اشغالی فلسطین است، اما از آنجا که هم این کنفرانس و هم معامله قرن در راستای منافع رژیم صهیونیستی است، فلسطینیان و بسیاری از کشورهای عربی آن را تحریم کردند و حاضر به شرکت در آن نشدند و در نهایت این کنفرانس آن گونه که آمریکایی‌ها می‌خواستند پیش نرفت و نتیجه خاصی در پی نداشت.

انتهای پیام
captcha