از پوشش‌ نامتعارف تا آجر کردن نان زنان سرپرست خانوار!
کد خبر: 3827878
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
گزارش ایکنا از نمایشگاه عفاف و حجاب در ارومیه؛

از پوشش‌ نامتعارف تا آجر کردن نان زنان سرپرست خانوار!

گروه اجتماعی ــ امسال سومین نمایشگاه عفاف و حجاب در ارومیه درحالی کار خود را آغاز کرده است که ارائه انواع پوشش‌های نامتعارف از جمله مانتوهای جلوباز و نامناسب در آن به‌چشم می‌خورد.

نقدی بر نمایشگاه عفاف و حجاب در ارومیه

اسم نمایشگاه عفاف و حجاب که به میان می‌آید، تصویری که در اذهان عمومی نقش می‌بندد این است که قطعاً تمامی فعالان در عرصه عفاف و حجاب با حضور در این نمایشگاه، تمام تلاش خود را برای ترویج و تبلیغ هرچه بهتر و بیشتر فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه به‌کار گرفته‌اند.
امسال سومین نمایشگاه عفاف و حجاب در ارومیه درحالی کار خود را آغاز کرده است که ارائه انواع پوشش‌های نامتعارف از جمله مانتوهای جلوباز و نامناسب در آن به‌چشم می‌خورد.

نمایشگاه عفاف و حجاب باید آئینه تمام‌نمای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و ارائه پوشش‌های مناسب و متعارف اسلامی - ایرانی باشد تا تمامی بانوان با هر نوع حجاب در هنگام حضور در این نمایشگاه ناخودآگاه به سمت رعایت حجاب تشویق شوند و از این منظر، اهداف متولیان برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب نیز به نتیجه برسد.

متأسفانه امروز شاهد ارائه مانتوهای جلوباز و بسیار نامتعارف در جامعه هستیم و هنگامی که نام نمایشگاه عفاف و حجاب به میان می‌آید، قطعاً بانوانی که به دنبال مانتو و پوشش‌های مناسب هستند، به قصد یافتن مانتوی مناسب روانه نمایشگاه عفاف و حجاب می‌شوند.

موضوع فقط به ارائه مانتوهای جلوباز ختم نمی‌شود و با گشت‌وگذاری در این نمایشگاه می‌توان برخی لباس‌های به نام سنتی ولی نامتعارف و کوله‌پشتی و کیف‌های کودکانه با طرح‌های غربی نیز مشاهده کرد و حتی برخی پارچه‌های سنتی نیز به‌شکل نامتعارفی بر مانکن‌ها پوشیده شده‌اند.

غرفه‌دار مانتوهای جلوباز در پاسخ به اعتراض کسی که دلیل عرضه مانتوهای جلوباز در این نمایشگاه را جویا شده، می‌گوید: این مانتوها را زنان سرپرست خانوار دوخته‌اند، لطفاً با اعتراض خودتان، نان آن‌ها را آجر نکنید!

نقدی بر نمایشگاه عفاف و حجاب در ارومیه

حال سؤال اینجاست که آیا لباس‌های عرضه شده در این نمایشگاه پیش از افتتاح مورد تأیید قرار می‌گیرند یا خیر؟ اینکه آیا زنان سرپرست خانوار نمی‌توانستند مانتوهای مناسب و شایسته برای بانوان ایرانی بدوزند؟

در کنار تمامی نقدهایی که بر این نمایشگاه وارد می‌شود، عرضه سبک جدیدی از حجاب با عنوان شیک‌پوشی نیز به‌چشم می‌خورد که با استقبال گسترده بانوان مواجه شده و درصورت حمایت مسئولان از تولیدکنندگان لباس مناسب برای بانوان مسلمان، شاهد ترویج صحیح فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه خواهیم بود.

آرزو نوروزی

انتهای پیام

captcha