جهاددانشگاهی تئوری‌های خشک دانشگاهی را عملیاتی کرد
کد خبر: 3830131
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۹

جهاددانشگاهی تئوری‌های خشک دانشگاهی را عملیاتی کرد

گروه فرهنگی ــ تحلیل‌گر مسائل سیاسی با اشاره به پیشرفت‌های علمی جهاد‌دانشگاهی در سطح کشور و سطح بین‌الملل، گفت: جهاددانشگاهی تئوری‌های خشک دانشگاهی را که در حد کاغذ مانده بود را عملیاتی کرد که نمونه آن فناوری نانو و سلول‌های بنیادی و درمان ناباروری است.

جهاد دانشگاهی تئوری‌های خشک دانشگاهی را عملیاتی کردامیرعلی حیدر امیری، تئوریسین و تحلیل‌گر مسائل سیاسی در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به جایگاه ویژه جهاد‌دانشگاهی در نظام اسلامی، اظهار کرد: جهاد‌دانشگاهی پدیده مبارکی در عرصه علم و عمل بود.

وی با ذکر این مطلب که جهاددانشگاهی تئوری‌های خشک دانشگاهی را در زمینه سلول‌های بنیادی فناوری نانو و زیست فناوری در جامعه عملیاتی کرد، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه «گام دوم انقلاب» تأکید زیادی بر پیشرفت در عرصه علم و فناوری و ایجاد زیرساخت‌ها دارد و جهاددانشگاهی در عرصه علم و ایجاد زیرساخت‌ها می‌تواند نقش مهم و مؤثری را ایفا کند.

امیری با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب تأکید دارند موتور پیش‌ران کشور در عرصه علم و فناوری، ایجاد زیرساخت‌های حیاتی، اقتصادی و عمرانی، دستاوردها و نتایج نتیجه ارزشمندی داشته و روز به روز فراگیرتر می‌شود، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب تأکید بر بومی‌سازی علم دارد که جهاددانشگاهی در عرصه بومی‌سازی علم موفق عمل کرده است به‌طوری‌که چرخه فناوری نانو در ایران به سمت قله‌های رشد رفته و در حال جهش در جهان است.

این تئوریسین و تحلیل‌گر مسائل سیاسی با بیان این‌که تأکید مقام معظم رهبری در بیانیه «گام دوم انقلاب» ایجاد جهش علمی و استفاده از ظرفیت‌های کم‌نظیر جوانان است، اضافه کرد: نیروی جوانان متعهد و کارآمد با زیربنای اصیل ایمانی و دینی پتانسیل بزرگی برای مملکت است.

این مدرس بیانیه گام دوم انقلاب با بیان این‌که جمعیت جوان زیر ۴۰ سال بخش مهمی که بخش مهمی از آن نتیجه موج جمعیتی ایجاد شده در دهه ۶۰ بود فرصت ارزشمندی برای کشور است، ادامه داد: ۳۶ میلیون جمعیت کشور در سنین ۱۵ تا ۴۰ هستند که ۱۴ میلیون آن دارای تحصیلات علمی هستند که با روحیه انقلابی آماده خدمت به نظام هستند کمااینکه این جمعیت با زمینه مناسبی به نام جهاد‌دانشگاهی می‌تواند سازمان‌دهی شوند.

ایکنا و ایسنا قابل اعتمادترین رسانه‌ها هستند

وی با بیان این‌که جمعیت چشم‌گیر جوانان پژوهش‌گر و محققانی که به آفرینش‌های علمی و فرهنگی و سیاسی اشتغال دارند باید توسط جهاددانشگاهی سازماندهی و به جوانان و به دنیا معرفی شوند، اضافه کرد: امروز جهاد‌دانشگاهی در چندین عرصه مهم به شکوفایی رسیده است.

امیری با بیان این‌که خبرگزاری‌های ایکنا و ایسنا به‌راحتی جای خود را در رسانه‌های برتر کشور و بین‌الملل پیدا کرده‌اند، اضافه کرد: خبرگزاری‌های ایکنا و ایسنا قابل اعتمادترین رسانه‌های کشور هستند که با تحلیل‌های به روز و به موقع و انعکاس اخبار راه‌گشای خیلی از مشکلات هستند.

این تئوریسین و تحلیل‌گر مسائل سیاسی به جایگاه ویژه و تأثیرگذار جهاد‌دانشگاهی در جامعه و عمل کردن به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره و بیان کرد: جهاددانشگاهی با تکیه بر ظرفیت‌های انقلابی می‌تواند جایگاه انقلابی خود را در بیانیه گام دوم انقلاب تثبیت کند کمااین‌که رسالت جهاددانشگاهی یک رسالت انقلابی است.

انتهای پیام

captcha