جهاددانشگاهی؛ ‌مقصد برون‌سپاری خدمات دولتی
کد خبر: 3833000
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۶

جهاددانشگاهی؛ ‌مقصد برون‌سپاری خدمات دولتی

گروه اجتماعی ــ دستگاه‌های اجرایی با در نظر داشتن ظرفیت بالای جهاددانشگاهی در زمینه پژوهش، کارآفرینی، اشتغال و دیگر فعالیت‌های تخصصی و در راستای برون‌سپاری فعالیت‌ها و خدمات دولتی، می‌توانند اجرای بسیاری از کارهای خود را به این نهاد بسپارند.

فرهاد خلیل‌مقدم، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی چهارمحال‌و‌بختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌و‌بختیاری، با بیان اینکه سوابق کار درخشان جهاددانشگاهی مشخص است، اظهار کرد: جهاددانشگاهی نهادی برگرفته از انقلاب اسلامی است که هسته اولیه آن بر مبنای کمک به جنگ و کمی بعد، بر اساس مأموریت‌های فرهنگی انقلاب شکل گرفت.

وی کارهای درخشان جهاددانشگاهی را در بخش صنعت و دانشگاه یادآور شد و گفت: با شکل‌گیری انقلاب تلاش دشمن نیز برای جلوگیری از نشر فرهنگ انقلابی و ساقط کردن نظام آغاز شد که فرزندان این مرز و بوم با کمک نهادهای جهادی و انقلابی توانسته‌اند آن‌ها را از رسیدن به اهدافشان بازدارند.

خلیل‌مقدم با اشاره به درخشش جوانان ایرانی در عرصه علم و فن و ظهور دانشمندانی نظیر شهید تهرانی‌مقدم، تأکید کرد: این نیروهای انقلابی و دانشمند، پرورش‌یافتگان فرهنگ جهادی هستند که در عرصه جهاد سازندگی و جهاددانشگاهی و علمی به کارهای بزرگ دست می‌زنند.

وی با بیان اینکه امام(ره) گام نخست انقلاب را برداشت و اکنون باید مقام معظم رهبری را در تحقق گام دوم یاری کنیم، ادامه داد: در گام نخست انقلاب، جهاددانشگاهی به خوبی به وظایف خود عمل کرد و این انتظار وجود دارد که در گام دوم نیز با قدرت و تلاش عمل کند.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان با استناد به دیدگاه رهبری مبنی بر لزوم دل بریدن مسئولان از بیرون و تکیه بر توان داخلی، بیان کرد: به فرموده ایشان راه حل مشکلات را نمی‌توان از بیرون یافت بنابراین نقش مؤثر نهادهایی نظیر جهاددانشگاهی که با جامعه جوان کشور سر و کار دارند، کاملاً روشن می‌شود.

خلیل‌مقدم ادامه داد: جهاددانشگاهی به لحاظ تجارب و ظرفیت‌های خوبی که در زمینه اشتغال‌زایی دارد می‌تواند با توسعه کارآفرینی و اشتغال به ویژه برای جوانان ثروت تولید کند ضمن اینکه به دلیل برخورداری از نیروهای متخصص و توانمند می‌تواند ایده‌ها را تبدیل به طرح و طرح‌ها را صنعتی‌سازی کند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر مراجعه جمعیت جوان به جهاددانشگاهی، بیان کرد: این جوانان سرشار از ایده و فکر خلاقانه هستند که در صورت شناسایی می‌توان از این ایده‌ها به تولید ثروت و در نتیجه رفاه اجتماعی رسید.

اتکا به نیروی جوان و انقلابی
خلیل‌مقدم لزوم اتکا به نیروی جوان و انقلابی بنا به توصیه رهبری را یادآور شد و اضافه کرد: باید جوان‌ها را باور کرد، به آن‌ها میدان داد، از فکر و اندیشه آن‌ها استفاده و آن‌ها را با مسائل اقتصادی و فرهنگی موجود درگیر کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت جهاد‌دانشگاهی در حوزه نشر کتاب، گفت: این نهاد فرهنگی توانسته کتاب‌های قابل ارجاع و مهمی را به مخاطبان ارائه دهد و بخشی از نیاز کشور و استان را در حوزه علم، فناوری و تولید کتاب مرتفع سازد.

خلیل‌مقدم نقش رسانه‌های جهاددانشگاهی را که آگاه‌سازی جامعه را برعهده دارند، بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه خبرگزاری‌های «ایسنا» و «ایکنا» با پرداختن به واقعیت‌ها و بدون خطا و حاشیه، مشغول فعالیت در استان هستند و این امر از تأثیرگذاری علمی و فرهنگی مجموعه جهاد دانشگاهی حکایت دارد.

خلیل‌مقدم در ادامه با تأکید بر لزوم برون‌سپاری در بخش دولتی، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی با در نظر داشتن ظرفیت بالای جهاد دانشگاهی در زمینه پژوهش، کارآفرینی، اشتغال، و دیگر فعالیت‌های تخصصی، می‌توانند اجرای بسیاری از کارهای خود را به این نهاد بسپارند تا ضمن تحقق مبحث برون‌سپاری، این نهاد خصوصی مهم را از لحاظ مالی تقویت کنند.

انتهای پیام

captcha