جهاددانشگاهی؛ نهادی برخاسته از تفکر پویای انقلاب اسلامی
کد خبر: 3833150
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۱

جهاددانشگاهی؛ نهادی برخاسته از تفکر پویای انقلاب اسلامی

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، گفت: جهاددانشگاهی به عنوان نهاد انقلابی برخاسته از تفکر پویای انقلاب اسلامی بوده که در حوزه‌های گوناگون علمی، فناوری، دینی و فرهنگی پیشرفت‌هایی را نیز داشته است.

به گزارش ایکنا از کردستان، شعبان سپهر، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، دیروز، 15 مردادماه در دیدار جهادگران جهاددانشگاهی با نماینده ولی‌فقیه که به مناسبت سی و نهمین سالگرد جهاددانشگاهی صورت گرفت، اظهار کرد: در دوران شکوهمند انقلاب اسلامی ایران نهادهای مختلفی در این کشور شکل گرفته که هر کدام از آن‌ها شاخه‌ای از شجره طیبه در نظام جمهوری اسلامی بوده و از ابتدا تاکنون ثمرات و برکات فراوانی به جا گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه یکی از نهادهای انقلابی در کشور، سپاه پاسداران است، افزود: امروز سپاه پاسداران به عنوان یک نیروی انقلابی توانسته در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کند در واقع سپاه پشتوانه نظام جمهوری اسلامی ایران است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، بیان کرد: جهاددانشگاهی نیز یکی از نهادهای انقلابی است که از بدو انقلاب و بنا به ضرورت در جامعه توانسته به خوبی رسالت خود را انجام دهد و در زمینه‌های فرهنگی، صنعت، هوا و فضا و پزشکی توفیقات بزرگی را در سطح بین‌المللی به دست آورده است.

سپهر با اشاره به ضرورت فعالیت جهاددانشگاهی در جامعه، اعلام کرد: جهاددانشگاهی به عنوان نهاد انقلابی برخاسته از تفکر پویای انقلاب اسلامی است که در حوزه‌های گوناگون علمی، فناوری، دینی و فرهنگی فعالیت دارد و پیشرفت هایی را نیز داشته است .

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: این نهاد که زاییده انقلاب است با اخذ پشتوانه‌های مالی می‌تواند در راه خود که دفاع از راه و طریق امام (ره) و مقام معظم رهبری است، موفق باشد. برای ماندگاری جهاددانشگاهی باید دولت توجه ویژه‌ به این نهاد داشته باشد تا بتواند در پیشرفت و آبادانی کشور تأثیرگذار باشد و در زمینه تحقیقات دانشگاهی تغییر و تحول عمده‌ای در پیشرفت‌های علمی ایجاد کند.

وی با اشاره به پیشرفت چشم‌گیر مؤسسه رویان در جهاددانشگاهی، بیان کرد: جهاددانشگاهی در اوج تحریم‌های ظالمانه نظام جمهوری اسلامی توانسته در زمینه ایجاد صنعت موشک، سلول‌های بنیادی و غیر به خوبی در جامعه خود را نشان دهد.

سپهر با اشاره به هشت بیانیه مقام معظم رهبری در خصوص امید به آینده جوانان، گفت: امید و روحیه انقلابی در جهاددانشگاهی کردستان وجود دارد و این مجموعه خوشبختانه توانسته است بسیاری از جوانان را در این مسیر سوق دهد.

وی بیان کرد: جوانانی که در جهاددانشگاهی فعالیت دارند با اخلاص و ایثار همچون ایثارگرانی که در جنگ تحمیلی بدون هیچ چشم‌داشتی برای رضای خداوند جان خود را از دست دادند، برای آبادانی ایران تلاش می‌کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، در پایان با اشاره به نقش سازنده جهاددانشگاهی در ارائه و انجام کارهای پژوهشی و از خدمات علمی این نهاد قدردانی به عمل آورد.
انتهای پیام

captcha