صنعت کیف و کفش چرم همدان؛ رتبه دوم کشوری
کد خبر: 3833274
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱

صنعت کیف و کفش چرم همدان؛ رتبه دوم کشوری

گروه سیاست و اقتصاد ــ رئیس اتحادیه صنعت کیف و کفش چرم استان همدان از احیای صنعت کیف و کفش چرم در استان خبر داد و گفت: این صنعت در راستای تحقق شعار سال احیا می‌شود و در جایگاه رتبه دوم کشور قرار دارد.

صنعت کیف و کفش چرم همدان؛ رتبه دوم کشوریبه گزارش ایکنا از همدان، احمد گازرانی، رئیس اتحادیه کیف و کفش چرم استان همدان روز گذشته، 15 مردادماه، ضمن تبریک روز خبرنگار و بیان اینکه خبرنگاران نقش مؤثری در احیای دوباره این صنعت در استان همدان داشته‌اند، اظهار کرد: «رونق تولید» قلم اصحاب رسانه با نمایان کردن ظرفیت‌های استان نقش مؤثری در ارتقاء صنعت کیف و کفش در همدان دارد.

گازرانی بابیان اینکه صنعت کیف و کفش چرم در استان همدان سال‌ها به فراموشی سپرده‌شده بود، افزود: این صنعت با همکاری اتاق بازرگانی، سازمان صنعت معدن و تجارت،شهرک صنعتی کارآفرینی امید در استان همدان مجدد به حرکت درآمده است.

وی خاطرنشان کرد: با حمایت تولیدکنندگان کارخانه آرمینا ویژه تولید کفش چرم بانوان در استان همدان افتتاح و سبب اشتغال‌زایی شده است.

گازرانی بابیان اینکه صنعت کیف و کفش چرم همدان با شهرهای بزرگ در کشور در حال رقابت است و اکنون در رتبه دوم کشور قرار دارد، یادآور شد: نمایشگاه ملی کیف و کفش چرم استان همدان 23 الی 25 مردادماه در محل نمایشگاه بین‌المللی استان همدان برگزار می‌شود.

وی افزود: در این نمایشگاه 60 برند فعالیت می‌کند که 40 برند از استان همدان است و از تجار عراقی و سرمایه‌گذاران به‌نام نیز حضور دارند که این امر در جایگاه خویش سبب ارتقای استان است.

رئیس اتحادیه صنعت کیف و کفش چرم استان همدان بیان کرد: یکی از وظایف اتاق اصناف همدان در تحقق رونق تولید ارائه راهکارهای حمایت و آموزش طراحی‌های جدید برای تولیدکنندگان است.

گازرانی اظهار کرد: یکی از نیازمندی‌های استان همدان در صنعت کیف و کفش چرم، نبود نیروهای متخصص و فعال در این مجموعه است.

رئیس اتحادیه صنعت کیف و کفش چرم استان همدان تصریح کرد: در حال حاضر آموزشگاه‌هایی در این رسته افتتاح ‌شده است که بعد از آموزش نیروی کار جذب بازار کار و به اشتغال می‌پردازند.

وی افزود: در حال حاضر 1500واحد تولیدی کفش در استان همدان مشغول به فعالیت هستند و در نظر داریم در آینده نزدیک در راستای ارتقاء در رسته کیف و کفش چرم و پوشاک چرم با پرورش نیروی بومی در سطر کشور قرار بگیریم.
انتهای پیام

captcha