ایکنا فرهنگ دارالعباده را به جهانیان معرفی کند
کد خبر: 3833344
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷

ایکنا فرهنگ دارالعباده را به جهانیان معرفی کند

گروه اجتماعی- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: خبرگزاری ایکنا با توجه به بعد بین‌المللی و با توجه به اینکه یزد به عنوان شهر جهانی معرفی شده، در راستای معرفی فرهنگ دارالعباده و گردشگری مذهبی به جهانیان تلاش کند.

ایکنا یزد فرهنگ دارالعباده را به جهانیان معرفی کندبه گزارش ایکنا از یزد، احمد ترحمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد که جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، حوتی‌نژاد معاون فرهنگی و احمد شبانی رییس اداره مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرزاد فیضی مدیر خانه مطبوعات استان وی را همراهی می‌کردند پیش از ظهر امروز 16 مردادماه در بازدید از خبرگزاری ایکنا شعبه یزد ضمن تبریک سی و نهمین سالروز تشکیل جهاددانشگاهی اظهار کرد: جهاددانشگاهی با آن سبقه فرهنگی، ابتکاری و جوان بودن یکی از فرزندان انقلاب است که در همه عرصه‌ها درخشش داشته است.

وی ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: در بحث اطلاع رسانی خبرگزاری ایکنا با سبقه کاری و فعالیت تخصصی در حوزه قرآن دارد، بویژه بعد بین المللی بودن قابل تقدیر است.

ترحمی ادامه داد: با توجه به اینکه سابقه فرهنگی کشور و آنچه به عنوان نظام اسلامی در جامعه مطرح است بخش عمده‌ای از آن فعالیت‌های قرآنی است و  پایه و اساس از مقدمه قانون اساسی که براساس قرآن و شرع مقدس اسلام قرار داده شده تا بقیه مواردی که هدف این است که منطبق در این زمینه باشد، و کشور ما در سطح جهانی با توجه به شیعه و اسلامی بودن، با نگاه خاصی دیده می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد بیان کرد: تخصصی شدن کار اطلاع رسانی و راه‌اندازی خبرگزاری تخصصی در حوزه قرآن ابتکاری بوده و انجام فعالیت‌ها و اقدامات به دلیل گستردگی و جامعه هدف و مخاطبان خاص جای تقدیر است.

ترحمی بیان کرد: خبرگزاری ایکنا به صورت تخصصی در حوزه قرآن فعالیت دارد و در این زمینه و گسترش فرهنگ قرآنی نقش یزرگی دارد و با توجه به سابقه یزد و شهر جهانی بودن می‌طلبد ایکنا برنامه‌هایی را به معرفی یزد جهت‌دهی داده و گزارشاتی در جهت معرفی مساجد، بقاع متبرکه، بافت تاریخی و آثار تاریخی یزد بازنشر دهد.

مجید جوادیان زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز گفت: جهاددانشگاهی با سابقه فعالیتی که دارد جریان‌های فرهنگی خوبی در این نهاد اتفاق می‌افتد.

وی ضمن تبریک روز خبرنگار خبررسانی و اطلاع رسالنی را امری پیچیده دانست و گفت: خبرنگاران در زمینه اطلاع رسانی با مهارت‌های خاصی اخبار را بازنشر داده و باید با نگاهی همدلانه در این زمینه فعالیت داشته باشند و امروز در استان یزد در بخش‌های مختلف در حوزه اطلاع رسانی به صورت تخصصی از جمله در حوزه قرآن، کانون مساجد، کتاب، کار، ورزش، دانشجو و .. اخبار روی خروجی قرار می‌گیرد.

جوادیان زاده افزود: خوشبختانه اطلاع رسانی در استان به صورت تخصصی در حوزه‌های مختلف در حال انجام است و آنچه مهم است عمیق شدن تاثیر اطلاع رسانی‌هاست و قرآن با توجه به اینکه زیربنای همه امور و فعالیت‌ها در کشور است و در همه ابعاد و تمدن اسلامی ما وجود دارد لازم است به صورت اختصاصی به آن پرداخته و در جامعه ترویج و گسترش داده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه هنر نیز برگرفته از قرآن است گفت: در قالب هنر از جمله شعر، خوشنویسی، هنرهای تجسمی و... نیز به قرآن پرداخته شود چراکه به این شیوه تاثیر بسزایی در مخاطب خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه حتی در گذشته علوم ما تحت تاثیر قرآن بوده بیان کرد: ایکنا باید با آن نگاه مبسوط و تخصصی جهت کمک به تاثیر ابعاد قرآن در جامعه بپردازد و ما آمادگی داریم هر گونه بستری در جهت ارتباطی قوی‌تر با حوزه قرآن و عترت این اداره کل برای بحث اطلاع رسانی و اخبار این خبرگزاری ایجاد نماییم.

انتهای پیام

captcha