تاثیر اعتقادات دینی و هوش معنوی در سلامت روان
کد خبر: 3833577
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۱

تاثیر اعتقادات دینی و هوش معنوی در سلامت روان

گروه اجتماعی- مددکار انجمن حمایت از زندانیان استان کرمانشاه گفت: یکی از موارد مهم در ایجاد روحیه مقاوم در افراد و پذیرش مشکل و صبر بر مصائب و نهایتاً بازگشت به حالت عادی، اعتقادات دینی و مذهبی و در واقع هوش معنوی است.

تاثیر اعتقادات دینی و هوش معنوی در سلامت روان

احسان کریمی، مددکار انجمن حمایت از زندانیان استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، با بیان اینکه افراد همواره در بروز بحران و مسائل زندگی به‌دنبال راه‌کار و نجات از بحران هستند، اظهار کرد: انسان بسته به نوع مشکل و تجربه و ویژگی‌های درونی و بیرونی خود واکنش‌های متفاوتی در برابر بحران‌ها نشان می‌دهد.
وی افزود: احساس اضطراب، نگرانی و آشفتگی حالاتی معمولی در مواردی است که در قبل به آن اشاره شد همچنین احساس ناامیدی، تنهایی، تهی بودن و طردشدگی ممکن است اتفاق بیافتد که این حالات، حالت‌هایی نرمال است و نباید بیماری شمرده شود.
مددکار انجمن حمایت از زندانیان استان کرمانشاه گفت: اغلب افرادی که نسبت به نقاط قوت و ضعف خود و مسائل آگاهی دارند در بروز مشکلات موفق هستند و می‌توانند شرایط را بدون ایجاد آسیب پشت سر بگذارند.
کریمی با اشاره به اینکه انسان، نیازمند دست یاری‌دهنده‌، تکیه‎‌گاه و نوری امیدوارکننده است، تصریح کرد: افرادی که نسبت به خود، آگاهی لازم را ندارند اغلب به حمایت‌های بیرونی احتیاج دارند.
وی اظهار کرد: افراد می‌توانند با آگاهی از روش‌های تاب‌آوری و نحوه رویارویی و مدیریت مشکلات تاحدودی آثار مخرب آن را کاهش دهند.
مددکار انجمن حمایت از زندانیان استان کرمانشاه افزود: از جمله مواردی که نقش حمایتی را در بروز بحران‌های فردی دارند نقاط قوت درونی است.
کریمی تصریح کرد: منابع درونی می‌توانند از مهارت‌ها و ارزش‌ها شکل بگیرد و تکیه‌گاهی در بروز مسائل نگهدارنده است.
وی گفت: یکی از موارد مهم در ایجاد روحیه مقاوم در افراد و پذیرش مشکل و صبر مصائب و نهایتاً بازگشت به حالت عادی، اعتقادات دینی و مذهبی و در واقع هوش معنوی آنان است.
مددکار انجمن حمایت از زندانیان استان کرمانشاه اظهار کرد: این امر می‌تواند به ساختار روحی افراد قدرت لازم جهت مقابله و پذیرش بحران را بدهد چرا که هوش معنوی در افراد باعث ایجاد حس امنیت می‌شود.
کریمی تصریح کرد: باور به وجود تکیه‌گاهی که همواره درکنار انسان است یاری‌دهنده و باعث پایداری و حس امید خواهد بود.
وی گفت: اعتقادات مذهبی در کاهش آسیب‌های روحی، افسردگی‌ها، تأثیرات مخرب بحران‌های فردی و اختلالات، افکار خودکشی و ... تأثیر مثبت و مستقیم دارد.
کریمی در پایان اظهار کرد: با عنایت به وجود مقدس خداوند در فطرت انسان امید است همواره درپناه آرامش و سلامت روان باشیم.
انتهای پیام

captcha