سبك زندگی قرآنی را از مدارس آغاز كنیم
کد خبر: 3834565
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴

سبك زندگی قرآنی را از مدارس آغاز كنیم

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ داور بین‌المللی مسابقات قرآن كریم با بیان اینكه باید ترویج سبك زندگی قرآنی را از مدارس آغاز كنیم تا استعدادهایی كه در این زمینه وجود دارد را بتوانیم بارور كنیم، گفت: دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالی نیز در این زمینه نقش مهمی ایفا می‌كنند.

كریم دولتی، داور بین‌المللی مسابقات قرآن كریم در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، در پاسخ به اینكه چرا برخلاف گسترش مسابقات قرآن در كشورمان، سبك زندگی قرآنی در جامعه كمتر پیاده شده است، گفت: متأسفانه به بخش معارفی و مفاهیم قرآن در مقایسه با حفظ و قر ائت آن كمتر پرداخته‌ایم.

وی افزود:‌ البته طی سال‌های اخیر اتفاقاتی در زمینه وارد كردن مفاهیم قرآن در مسابقات و قرار دادن نمره برای آن رخ داده است كه این‌ها كافی نیست و لازم است بسیار گسترده‌تر از این‌ها به مفاهیم قرآن كریم توجه شود تا بتوانیم سبك زندگی قرآنی را در جامعه ترویج دهیم.

دولتی اظهار كرد: ترویج سبك زندگی قرآنی در جامعه كار بسیار پیچیده‌ای است و نیاز به همكاری اركان‌ مختلف اعم از صدا و سیما، رسانه‌ها، مطبوعات و دستگاه‌های مختلف اعم از آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها دارد.
وی با بیان اینكه باید ترویج سبك زندگی قرآنی را از مدارس آغاز كنیم تا استعدادهایی كه در این زمینه وجود دارد را بتوانیم بارور كنیم، گفت: دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالی نیز در این زمینه نقش مهمی ایفا می‌كنند.

این داور مسابقات قرآن كریم ادامه داد: حتی در شیوع‌های معماری نیز می‌توانیم سبك زندگی قرآنی را ترویج دهیم چنانچه در گذشته شاهد چنین معماری‌هایی بودیم به عنوان مثال سردر خانه‌ها كاشی‌هایی مزین به آیات قرآن و اسماءالهی وجود داشت، گرچه به نظر این كارها كوچك است اما سرجمع همه این‌ها می‌تواند در تعمیق سبك زندگی قرآنی در جامعه مؤثر باشد.
انتهای پیام

captcha