غلبه بر دشمن با افزایش کارکرد سلامت روانی نیروهای مسلح
کد خبر: 3836028
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵

غلبه بر دشمن با افزایش کارکرد سلامت روانی نیروهای مسلح

گروه اجتماعی ــ معاون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: با توجه به شرایط فعلی جهان و هجمه روانی دشمن، بصیرت و سلامت روانی در نیروهای مسلح کشور بسیار مهم است.

غلبه بر دشمن؛ باافزایش کارکرد سلامت روانی نیروهای مسلح

به گزارش ایکنا از سمنان، محمدمهدی مظهری، معاون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر روز گذشته، 27 مرداد در دومین همایش بهداشت و فرماندهان با رویکرد بهداشت روان در معاونت بهداشت و درمان سپاه قائم آل محمد‌(عج) استان سمنان با بیان اینکه آنچه نیروهای مسلح ایران را در جنگ تحمیلی از دشمن متمایز می‌کرد، سلامت روان آنان و ارتباط مستقیم آن با سلامت معنوی است، گفت: سلامت معنوی باعث پیروزی ما شد.

وی با تأکید بر اینکه با توجه به شرایط فعلی جهان و هجمه روانی دشمن، بصیرت و سلامت روانی در نیروهای مسلح کشور بسیار مهم است، بیان کرد: باید نسبت به تهدیداتی که امروز با آن مواجه هستیم، رویکرد شناختی داشته باشیم و با افزایش کارکردهای سلامت روانی بر دشمن فائق آییم.

مظهری آشنایی فرماندهان با حوزه بهداشت و سلامت و مأموریت‌های آنان، بالا بردن سطح آگاهی و مهارت فرماندهان در تصمیم‌گیری‌های نظامی و ابعاد مختلف به‌ویژه بهداشت روان کارکنان، پیشگیری و کاهش جرایم نیروهای مسلح از طریق افزایش دانش، افزایش تاب‌آوری فرماندهان در شرایط مختلف و اتخاذ بهترین تصمیمات و تدابیر در شرایط مختلف با لحاظ کردن روحیات و مشکلات کارکنان را از مهم‌ترین اهداف این‌گونه جلسات برشمرد.

منصور شوقانی، جانشین فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان نیز با اشاره به اینکه نیروهای مسلح باید با هوشیاری و مدیریت کارآمد، توانایی نیروی انسانی و تجهیزات خود را روزبه‌روز ارتقا بخشند، گفت: نیروهای مسلح باید بدانند هر گامی که جهت تقویت آمادگی نیروهای مسلح برداشته شود، عبادت و حسنه‌ای نزد پروردگار است.

جانشین فرمانده سپاه قائم آل محمد‌(عج) استان سمنان وظیفه سپاه پاسداران را حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و افزود: در این بین، بهداشت روان و تمرکز قوای ذهنی نیز امری بسیار مهم و تأثیرگذار است که نحوه عملکرد فرماندهان را در موقعیت‌های حساس رقم می‌زند.

سلطان‌نژاد، روانشناس نظامی برتر کشور نیز در این همایش با بیان اینکه مسئولیت و مأموریت حفظ سلامت کارکنان بر عهده فرماندهان است، گفت: تغذیه، بهداشت، منش رفتار و سبک فرماندهی بر سلامت افراد و کارکنان تأثیر زیادی دارد.

وی با بیان اینکه نقش فرماندهی در حوزه سلامت و آمادگی رزمی و روانی بالاست، افزود: رفتار عادی بیانگر سلامت روانی افراد است.

این روانشناس، ارکان سلامت انسان را شامل سلامت جسمانی، روانی و اجتماعی دانست و گفت: شاخص‌های سلامت روانی نیز شامل رفتار عادی و بهنجار، کارکردهای روانی بهینه، سازگاری مناسب، فقدان مشکلات روانی، رضایت‌مندی و ارتباطات بین فردی است.

سلطان‌نژاد با اشاره به اینکه تفکر درست، تمرکز و تکلم درست نشان از کارکرد روانی درست افراد دارد، بیان کرد: دقت و تمرکز در کارها یک امر ضروری است و افرادی با این شرایط، سالم هستند و سازگاری بهتری با همه دارند.

انتهای پیام

captcha