شرایط و بستر لازم برای واگذاری سرویس VDSL به مشتریان فراهم است
کد خبر: 3837287
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳

شرایط و بستر لازم برای واگذاری سرویس VDSL به مشتریان فراهم است

گروه اجتماعی- مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به واگذاری سرویس جدید مخابراتی تحت عنوان VDSL به مشتریان افزود: تکنیک استفاده شده در VDSL این است که سعی می‌کند از نزدیک‌ترین کافوی نوری به مشترک سرویس‌دهی لازم را انجام دهد.

به گزارش ایکنا از کردستان، آزاد حکمت، مدیر مخابرات منطقه کردستان امروز، سوم شهریورماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان ضمن تشریح کامل مزایا و تفاوت VDSL با اینترنت پرسرعت ADSL اظهار کرد: استفاده از بستر سیم‌های مسی مشترک بدون نیاز به تعویض یا سیم‌کشی مجدد، ارائه خدمات ارزش افزوده شامل خطوط تلفن SIP یا تلفن بر بستر اینترنت، ویدیو کنفرانس، IPTV و ارائه سرویس از کافوهای نوری نزدیک به مشترک که باعث افزایش کیفیت و سرعت سرویس می‌شود از جمله مزایای اینترنت پرسرعت VDSL هستند.
حکمت با اشاره به اینکه سرویس VDS L نسل جدیدی از فناوری DSL بر روی بسترهای کابل‌های شبکه با پهنای باند گسترده است، افزود: این سرویس در حال حاضر در سنندج در دست اقدام است و برای سایر شهرهای استان نیز طرح‌های عملیاتی آن کارشناسی شده که با اجرای این سرویس کمترین سرعت اینترنت بر این بستر به ۲۵ تا ۵۰ مگابایت می رسد.
وی با اعلام اینکه زمان واگذاری این سرویس از مردادماه جاری آغاز شده است و نسبتا مدت زمان کمی است، عنوان کرد: سرویس VDSL مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است که بعد از طی کردن مراحل لازم ، تا کنون به 14 مشترک این سرویس واگذار شده و کارها و اقدامات لازم برای سایر متقاضیان در حال انجام است.
مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به اینکه ظرفیت انتقال استان ۵۴ (λ) لاندا افزایش یافته است، عنوان کرد: سرویس‌های مختلفی بر روی شبکه گسترده انتقال ارائه خواهد شد.
وی افزود: در حال حاضر میزان حجم مصرفی اینترنت دریک شبانه روز در استان ۵۰ (TB) ترابایت است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷۰ درصد افزایش یافته و این نشان از ارتقای کیفی فعالیت‌های صورت گرفته در این زمینه است.
حکمت همچنین به تشریح اقدام انجام شده درخصوص توسعه و ارتقای سرویس ADSL در استان پرداخت و گفت: در حال حاضر161 هزار و 696 پورت ADSL منصوبه در استان وجود دارد که تعداد 92هزار و 200 پورت آن واگذار شده است.
وی یادآور شد: با اجرای عملیات و پروژه‌های فنی و توسعه زیر ساخت‌های لازم، شرایط بهره‌گیری و استفاده 19 هزار مشترک در ۴۸۰ روستا از اینترنت پرسرعت مخابرات فراهم شده است.
مدیر مخابرات منطقه کردستان با بیان اینکه واگذاری خط های تلفن ثابت جدید در استان بر بستر فیبرنوری خواهد بود، افزود: SIPPHONE از دیگر سرویس‌های قابل ارائه مخابرات به مشتریان است.
وی اعلام کرد: این سرویس یک اکانت یا خط تلفن روی بستر اینترنت است که مخابرات منطقه به مشتریانی که از اینترنت مخابرات استفاده می‌کنند آن را ارائه می‌دهد.
حکمت ظرفیت و سرعت نامحدود، عدم اشغالی خط تلفن مخابرات، عدم نیاز به شماره‌گیری شماره اتصال به شبکه، اقتصادی بودن سرویس مورد نظر، مصرف پهنای باند اندک اینترنتی، برقراری تماس با کیفیت عالی و بدون نویزهای خطوط تلفن مخابرات، امکان استفاده در مکان‌هایی که خط تلفن در دسترس نبوده و فقط اینترنت پر سرعت وجود داشته باشد، امکان تمدید آنلاین و گزارش سرویس بصورت اینترنتی و... را از جمله مزایای سرویس SIPPHONE اعلام کرد.
وی یادآور شد: اقدامات و کارهای زیرساختی برای راه‌اندازی سرویس یاد شده در استان انجام شده است که مخابرات منطقه این آمادگی را دارد که پاسخگوی متقاضیان برای واگذاری سرویس SIPPHONE باشد.
انتهای پیام

captcha