۲ هزار واحد مسکونی در چهارمحال‌وبختیاری احداث می‌شود
کد خبر: 3837874
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵

۲ هزار واحد مسکونی در چهارمحال‌وبختیاری احداث می‌شود

گروه اجتماعی ــ استاندار چهارمحال‌و‌بختیاری از احداث ۲ هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی تولید مسکن خبر داد و گفت: امروز ۱۳۰۰ واحد از طریق ارتباط ویدئویی با رئیس‌جمهور کلنگ‌‎زنی شد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌و‌بختیاری، اقبال عباسی، استاندار چهارمحال‌وبختیاری پنجم شهریورماه در آیین کلنگ‌زنی ۴۰۰ واحد مسکونی از طرح اقدام ملی تولید مسکن به‌صورت ویدئو کنفرانس همزمان با سراسر کشور و با حضور رئیس جمهور در محله ۳۸ منظریه شهرکرد، گفت: سهم چهارمحال‌وبختیاری از مسکن ملی 2 هزار واحد است که تا پنج هزار و ۱۹ واحد ظرفیت‌سازی شده است.

وی ادامه داد: امروز ۷۴۱ واحد توسط بنیاد مسکن در چهار شهرستان استان کلنگ‌زنی می‌شود و این ظرفیت تا ۱۰ هزار واحد نیز قابل افزایش است.

عباسی به حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس بنیاد مسکن در استان طی هفته گذشته اشاره کرد و افزود: در هفته گذشته دو هزار و ۴۴۰ واحد مسکن محرومان روستایی با نام دو هزار و 440 شهید کلنگ‌زنی شد و خوشبختانه ساخت همه مسکن مهرهای استان به پایان رسیده است.

وی گفت: در روزهای آینده نیز بازسازی 2 هزار واحد از بافت‌های فرسوده با حضور وزیر راه و شهرسازی کلنگ زده خواهد شد. در هفته دولت سال جاری نیز 268 پروژه با 220 میلیارد تومان به اتمام رسیده و همچنین در طول دوران خدمت دولت تدبیر و امید، دو هزار و 623 واحد مسکونی با چهار هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش ایکنا، رئیس جمهور همچنین در این مراسم به‌طور همزمان از طریق ارتباط ویدئویی با استانداران چهارمحال‌‌و‌بختیاری، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان و هرمزگان فرمان آغاز عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن در این ۵ استان را صادر کرد.

پیش از این در جریان اجرای طرح اقدام ملی مسکن، عملیات ساخت ۵۷ هزار واحد مسکونی آغاز شده بود؛ امروز نیز عملیات اجرایی ساخت ۱۱۰ هزار واحد مسکونی به دستور رئیس جمهوری آغاز شد. قرار است با اجرای کامل این طرح تا پایان سال ۱۴۰۰، ۴۰۰ هزار مسکن برای تأمین مسکن اقشار ضعیف احداث شود؛ از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید و ۱۰۰ هزار واحد در بافت فرسوده ساخته خواهد شد. بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی را بر عهده‌ گرفته است.

طرح اقدام ملی تولید مسکن براساس دستور رئیس جمهور به همه دستگاه‌های کشور مبنی بر اینکه باید همه زمین‌های مازاد در اختیار وزارت راه و شهرسازی برای تولید مسکن واگذار شود، با هدف زمینه‌سازی و فراهم آوردن زمینه رونق تولید در حوزه مسکن و ساختمان و جبران تولید عقب‌ماندگی سال‌های گذشته برنامه‌ریزی و اجرا شده است.

رونق اقتصادی، ایجاد و افزایش اشتغال در بخش‌های مرتبط از جمله صنعت، تولید و خدمات از دیگر اهداف اجرای این طرح در کشور است.

انتهای پیام

captcha