عزم ملی لازمه مبارزه با مواد مخدر
کد خبر: 3838855
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳

عزم ملی لازمه مبارزه با مواد مخدر

گروه اجتماعی ــ فرماندار خرم‌دره با تأکید بر اینکه خانواده‌ها نباید از تربیت فرزندان خود غافل شوند، گفت: عزم ملی لازمه مبارزه با مواد مخدر است.

عزم ملی لازمه مبارزه با مواد مخدربه گزارش ایکنا از زنجان، حجت محمدی، فرماندار خرم‌دره، ظهر امروز شنبه نهم شهریورماه در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان خرم‌دره با بیان این‌که ایران یکی از کشورهای پیشتاز در عرصه مبارزه با مواد مخدر است، اظهار کرد: کشور ما شهدای بسیاری را در این راه تقدیم کرده است.
وی با بیان این‌که جامعه جهانی حمایت چندانی از کشورمان در حوزه مواد مخدر انجام نمی‌دهد، ادامه داد: کشور ما در همسایگی افغانستان بزرگترین کشور تولیدکننده مواد مخدر جهان قرار دارد که همین موضوع حساسیت مبارزه با مواد مخدر را برای کشورمان را دو چندان کرده است.
محمدی با اشاره به این‌که ایران بهترین محل برای ترانزیت مواد مخدر به اروپا است، تصریح کرد: همین امر سبب شده است که قاچاقچیان اغلب ایران را به عنوان مسیر خود برای ترانزیت انتخاب کنند که در بسیاری از موارد با انجام گذشتگی جوانان ما ناکام ماند‌ه‌اند.
محمدی با بیان این‌که همواره اخباری مبنی بر درگیری با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر به گوش می‌رسد، اظهار کرد: در راه مبارره با مواد مخدر شهدای زیادی نیز تقدیم می‌شود تا جوانان آلوده به این معضل نشود.
وی با اشاره به این‌که خانواده‌ها نقش موثری در پیشگیری از اعتیاد دارند، بیان کرد: خانواده‌ها نباید از تربیت فرزندان خود غافل شوند و تربیت آنان را به عهده نهادهای دیگر همچون آموزش و پرورش بگذارند.
این مسئول با اشاره به اینکه آموزش و پرورش به تنهایی قادر به تربیت فرزندان نیست، ادامه داد: برای مبارزه با مواد مخدر باید عزم ملی وجود داشته باشد.
انتهای پیام
captcha