یزد؛ استانی فرهیخته، دانش‌محور و ریشه‌دار در دل تاریخ است
کد خبر: 3839135
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹

یزد؛ استانی فرهیخته، دانش‌محور و ریشه‌دار در دل تاریخ است

گروه اجتماعی- استاندار یزد گفت: داشته‌های استان بزد در مرکز کم نیست و خوشبختانه استانی فرهیخته، دانش محور و ریشه‌دار در دل تاریخ، امروز بزرگانی را در مرکز دارد که هر کدام در جای خود افتخاری برای استان یزد و ایران عزیز هستند.

یزد؛ استانی فرهیخته، دانش‌محور و ریشه‌دار در دل تاریخ استبه گزارش ایکنا از یزد، محمدعلی طالبی، استاندار یزد 10 شهریورماه در مراسم رونمایی از سند ثبتی «یزد، پایتخت کتاب ایران» در حاشیه نمایشگاه تاریخ محلی یزد در کتابخانه ملی ایران اظهار کرد: حضور ارزشمند یزدی تباران را ارج نهاده چرا که آنها افتخاری برای دارالعباده و مردم کویری یزد هستند.

وی ادامه داد: داشته‌های استان بزد در مرکز کم نیست و خوشبختانه این استان فرهیخته، دانش محور و ریشه‌دار در دل تاریخ، امروز بزرگانی را در مرکز دارد که هر کدام در جای خود افتخاری برای استان یزد و ایران عزیز هستند.

طالبی افزود: این نمایشگاه و برنامه را در امتداد همه برنامه‌هایی می‌دانیم که امروز در استان یزد در جهت بازشناسی تاریخ پرافتخارش در حال انجام است و شاید بتوان گفت که چند سالی است که چنین برنامه‌هایی در یزد داریم و مراکز متعدد مختلف فرهنگی و سازمان مردم‌ نهاد در این زمینه فعالیت‌های خوبی را انجام می‌دهند  که نتیجه آن شناخت بیشتر فرهنگ و هویت شهر یزد است.

استاندار یزد گفت: عده‌ای فکر می‌کنند یزد بالندگی امروز خود را مدیون همین فعالیت‌هاست که در طول چند دهه گذشته در یزد انجام شده و امروز استان را به لحاظ صنعتی  برتر قرار داده و در حوزه علم جزو استان‌های برتر و در کنکور 24 سال صدرنشینی داریم و یا در دانشگاه‌ها به لحاظ شاخصه‌های علمی برتر هستیم و  شاید کمتر افراد و مردم، اندیشمندان و کسانی که به وضعیت حال امروز یزد نگاه می‌کنند اطلاع دارند که این موفقیت‌ها از آنها ناشی می‌شود.

داود پاک‌طینت، مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد نیز با تبیین اهمیت فعالیت‌های رسانه‌ای در فضای مجازی گفت: اگر کودکان‌ در فضای مجازی پرسشگر تربیت شوند، عطش اطلاعات محوری آنان هدفمند می‌شود و این امر باعث می‌شود از هرزه‌گردی در فضای مجازی جلوگیری شود.

پاک‌طینت افزود: به این ترتیب فضای مجازی می‌تواند پایگاهی برای کشف استعدادهای کودکان باشد، بر این اساس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نیز به دلیل دارا بودن نسخ خطی و منابع معتبر، می‌تواند یک مکان و محل رجوع قدرتمند به حساب آید.

یادآور می‌شود در این نمایشگاه بخشی از اسناد تاریخی مرتبط با استان یزد به نمایش درآمده است و به مدت یکماه پذیرای عمومی بازدیدکنندگان خواهد بود.

انتهای پیام

captcha