خبر خوش شورای عالی قرآن برای قاریان و حافظان
کد خبر: 3840529
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴

خبر خوش شورای عالی قرآن برای قاریان و حافظان

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ قائم مقام شورای عالی قرآن از اعزام گروه برنامه‌سازی استانی به فارس خبر داد و گفت: این گروه قاریان و حافظان را شناسایی كرده و از آن‌ها برنامه‌هایی را برای پخش در دو سطح ملی یا استانی ضبط و تولید می‌كنند.

سیدعلی سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، در پاسخ به این نكته كه این استان دارای قاریان، حافظان و مؤذنان برتری است كه در سطح كشور درخشیده‌اند اما از ظرفیت آنان در صدا و سیمای مركز استان استفاده‌ای نمی‌شود، گفت: در سفری كه اخیراً به استان فارس داشتم، با مدیركل صدا و سیمای این استان صحبت‌ها و رایزنی‌هایی برای این موارد انجام دادیم.
وی افزود: در این نشست بنا شد تا تولیداتی كه صدا و سیمای فارس از قاریان و حافظان ممتاز استان دارد كه برای شورای عالی قرآن ارسال كرده‌اند، كارشناسی شده و مجوز پخش آن‌ها ابلاغ شود.
سرابی ادامه داد: علاوه بر این‌ها بنا شده است تا گروه برنامه‌سازی استانی از شورای عالی قرآن را به مركز فارس اعزام كنیم تا قاریان و حافظان را شناسایی كرده و از آن‌ها برنامه‌هایی ضبط و تولید كنند تا بتوانیم این خواسته به حق قاریان و حافظان را برآورده كنیم.
قائم مقام شورای عالی قرآن اظهار كرد: برنامه‌هایی كه توسط این گروه ضبط می‌شود در دو سطح خواهند بود؛ تلاوت عده‌ای كه سطح فنی بالاتری دارند در استان‌های دیگر و سطح ملی پخش می‌شود ولی كسانی كه به لحاظ فنی در سطح استان باشند، تنها در خود استان تلاوت آن‌ها پخش می‌شود.
انتهای پیام

captcha