۳۷ قاچاقچی چوب‌آلات جنگلی در اردبیل دستگیر شدند
کد خبر: 3841593
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴

۳۷ قاچاقچی چوب‌آلات جنگلی در اردبیل دستگیر شدند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از دستگیری ۳۷ نفر در رابطه با قاچاق چوب جنگلی در استان در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: در این مدت بیش از یک هزار اصله چوب‌آلات و هشت هزار و ۳۰۰ کیلوگرم زغال قاچاق جنگلی در سطح استان کشف و ضبط شده است.

۳۷ قاچاقچی چوب‌آلات جنگلی در اردبیل دستگیر شدند/ کشف ۱۰۰۰ اصله چوب جنگلی قاچاقبه گزارش ایکنا از اردبیل، شهامت هدایت، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل، امروز، ۲۰ شهریورماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از جمله برنامه‌های مهم در راستای مبارزه با قاچاق چوب جنگلی در استان افزایش نظارت‌ها بر گلوگاه‌های قاچاق در منطقه بوده و نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست در این زمینه تلاش شبانه‌روزی دارند.

وی از دستگیری ۳۷ نفر در رابطه با قاچاق چوب جنگلی در استان در نیمه نخست امسال خبر داد و افزود: در ۶ ماهه نخست امسال بیش از یک هزار اصله چوب آلات و هشت هزار و ۳۰۰ کیلوگرم زغال قاچاق جنگلی در سطح استان که از طریق استان‌های همجوار وارد اردبیل شده کشف و ضبط و در این زمینه ۳۷ دستگاه خودرو توقیف شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل بیان کرد: با کشف و ضبط این میزان قاچاق در سطح استان قاچاقچیان با تشکیل پرونده به مراجع قضایی استان معرفی شدند تا رسیدگی‌های لازم و قانونی به تخلفات این افراد انجام شود.

هدایت از برخورد جدی با متخلفان در این حوزه و قاچاقچیان چوب آلات جنگلی خبر داد و گفت: انتظار می‌رود در این زمینه مردم نیز همکاری و مشارکت لازم را داشته و با مشاهده اقدامات مشکوک توسط قاچاقچیان موارد را به شماره ۱۵۰۴ گزارش دهند تا با رسیدگی به موقع و سریع به این تخلفات از انجام چنین اقدامات در استان جلوگیری کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل بیان کرد: در راستای کاهش هر چه بیشتر قاچاق چوب در استان نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست استان به صورت شبانه روزی فعالیت داشته و با متخلفان برخورد لازم را انجام می‌دهند که انتظار می‌رود با این اقدامات عرصه برای قاچاقچیان در استان هر چه بیشتر تنگ‌تر شود.

انتهای پیام

captcha