طنین خنده‌ کودکان محروم؛ ارمغان قاب جادویی سینما
کد خبر: 3841867
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳

طنین خنده‌ کودکان محروم؛ ارمغان قاب جادویی سینما

گروه اجتماعی ــ سینماسیار خراسان جنوبی در روزهای تابستان با اکران فیلم‌های خاطره‌ساز شادی غیرقابل وصفی را به مناطق محروم هدیه داد. صدای خنده کودکانی که شاید از کمترین امکانات زندگی نیز برخوردار نباشند، مهم‌ترین هدیه سینماسیار بود.

طنین صدای خنده کودکان در کوچه‌های روستاهای محرومدر روستای حاجی‌آباد مود زندگی می‌کنند و شاید مانند بچه‌های دیگر از امکانات زندگی برخوردار نباشند، اما دلی دارند پر از شور و پر از شیطنت‌های کودکانه.
از چند روز قبل شنیده بودند که قرار است فیلمی در روستایشان اکران شود، با شوقی بی‌پایان روزها را طی کردند تا به امروز رسیدند.

و اما امروز... امروز قرار است سینمایی در روستایشان برپا شود و آنان به تماشای خاطره‌ها بنشینند. چه وصفی می‌توان از حال کودکی داشت که شاید از ابتدایی‌ترین امکانات زندگی برخوردار نباشد، اما امروزش را با شوق به تماشای فیلم در ابعادی بزرگ آغاز کرده است.

سینماسیار استان که زمان زیادی از تأسیسش نمی‌گذرد، با وجود سختی راه و مشقت آوردن امکانات و تجهیزات، این شوق را به کودکان مناطق محروم هدیه داده و برایشان فیلم‌هایی خاطره‌انگیز به صورت رایگان اکران می‌کند.

طنین صدای خنده کودکان در کوچه‌های روستاهای محروم

حمیدکاظمی‌تبار، مسئول سینماسیار خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: سینماسیار استان به مدت یک هفته جشنواره سینما خاطره را با اکران فیلم‌های خاطره‌ساز در نقاط محروم استان برگزار کرد.

وی افزود: سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان برگزار شد که سینماسیار انجمن سینمای جوانان ایران به مناسبت برگزاری این جشنواره، طرح سینما خاطره را در مناطق سیل‌زده و کم‌برخوردار برگزار کرد.

مسئول سینماسیار خراسان‌جنوبی بیان کرد: این فیلم‌ها در شهرستان‌های سربیشه، حاجی‌آباد مود، زیرکوه، خوسف و درمیان اکران و مورد توجه کودکان و نوجوانان قرار گرفت. این اکران‌ها ویژه کودکان و نوجوانان عضو کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوان بود.

وی بیان کرد: مناطق محروم استان به سینما دسترسی ندارند و با آوردن سینمایی موقت به این روستاها شوقی وصف ناشدنی در چهره مردمان این مناطق نمایان بود که این امر هدف اصلی اجرای این برنامه بود.

مسئول سینماسیار خراسان‌جنوبی با اشاره به برنامه‌های آینده سینماسیار استان، یادآور شد: اکران فیلم‌های روز همزمان با سینماهای کشور در شهرستان‌های استان، برنامه سینماسیار در طول سال خواهد بود.

گاهی می‌شود با اقدامی هرچند ساده اما با بهره‌مندی از انسان‌های خوش‌فکر شادی را به انسان‌های دیگر هدیه داد، هدیه‌ای که نزد خداوند از اهمیت بسیاری برخوردار است، آن چنان که امام خوبی‌ها، امیرالمؤمنین، علی(ع) فرمود: «سوگند به خدايی كه هر صدايی را می‌شنود، هر كس دلی را شاد كند خداوند از آن شادی لطفی برای او قرار دهد كه به هنگام مصيبت چون آب زلالی بر او باريدن گرفته و تلخی مصيبت را بزدايد».

زهرا حمیدی؛ خبرنگار ایکنای خراسان‌جنوبی

انتهای پیام

captcha