توسعه فعالیت سمن‌ها از اصلی‌ترین اهداف دولت است
کد خبر: 3842873
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵

توسعه فعالیت سمن‌ها از اصلی‌ترین اهداف دولت است

گروه اجتماعی ــ معاون استاندار آذربایجان‌شرقی، توسعه فعالیت سمن‌ها را از اصلی‌ترین اولویت‌های دولت تدبیر و امید دانست و بر ضرورت توجه مسئولان به این مهم تأکید کرد.

توسعه فعالیت سمن‌ها از اصلی‌ترین اهداف دولت است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، علیار راستگو، معاون سیاسی و امنیتی استاندار، روز سه‌شنبه، 26 شهریورماه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان با تأکید بر افزایش فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی در جامعه گفت: توجه ویژه به توسعه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در تمامی بخش‌های جامعه و بخصوص در مناطق محروم، یک ضرورت است که انتظار داریم مسئولان و به‌ویژه سازمان‌های مردم‌نهاد به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با اشاره به آغاز فعالیت چهار دفتر تسهیل‌گری در تبریز و شناسایی و رصد تمامی مشکلات و معضلات موجود در مناطق هدف عنوان کرد: خوشبختانه اطلاعات کامل در بخش‌های فرهنگی و اجتماعی در مناطق محروم توسط دفاتر تسهیل‌گری، گردآوری شده و برنامه‌ریزی‌های خوبی جهت ساماندهی و تلاش برای رفع مشکلات نیز در حال انجام است.

راستگو، در بخشی از سخنان خود به موضوع زباله‌گردی در سطح شهر تبریز و ضرورت بررسی علل این معضل اجتماعی توسط کارشناسان امر تأکید کرد و ادامه داد: شهرداری تبریز روزانه بیش از یک هزار و 200 تن زباله از سطح شهر تبریز جمع‌آوری می‌کند، اقدامات بسیار خوبی در زمینه بازیافت زباله انجام شده و باید متناسب با تکنولوژی‌های روز بتوانیم میزان بازیافت زباله‌ها به‌عنوان طلای کثیف را افزایش دهیم.

معاون استاندار آذربایجان شرقی همچنین توجه به توسعه فعالیت سازمان‌های مردم نهاد را از اصلی‌ترین اولویت‌های محوری دولت تدبیر و امید و مدیریت ارشد استان دانست و گفت: تعداد سازمان‌های مردم‌نهاد استان از 308 مورد قبل از دولت تدبیر و امید به 800 مورد رسیده و فعالیت کمی و کیفی آن‌ها نیز رو به روز در حال افزایش است.

علی بدرشکوهی، مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این نشست با اشاره به نبود قانون شفاف و مصوب مجلس در مورد فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد ادامه داد: بر همین اساس و به دلیل فقدان مجوز فعالیت اکثر سازمان‌های مردم نهاد، دستور‌العمل اجرایی آن در تفاهم‌نامه مشترک وزارت کشور و وزارت ورزش و جوانان، مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته وی، پس از تأیید و تصویب صلاحیت سازمان‌های مردم‌نهاد در هیئت نظارت استان، مراحل صدور پروانه و شناسه فعالیت با امضای شخص استاندار به سازمان‌های مردم نهاد اهدا می‌شود.

انتهای پیام

captcha