سامانه الکترونیکی مجوز فعالیت مشاغل خانگی در اردبیل طراحی شد
کد خبر: 3843360
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳

سامانه الکترونیکی مجوز فعالیت مشاغل خانگی در اردبیل طراحی شد

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: سامانه الکترونیکی مجوز فعالیت مشاغل خانگی استان اردبیل طراحی شد.

سامانه الکترونیکی مجوز فعالیت مشاغل خانگی در اردبیل طراحی شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، قاسم رحیمی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل، روز گذشته، ۲۸ شهریورماه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سامانه الکترونیکی جامع روابط کار برای ثبت اینترنتی دادخواست‌های کارگری و کارفرمایی و در راستای اجرا و تحقق عدالت اجتماعی راه‌اندازی شده و فعالیت می‌کند.

وی اجرای عدالت اجتماعی را یکی از اهداف دولت‌ها دانست که می‌توان با فناوری‌های جدید به این موضوع دست یافت و افزود: یکی از راه‌های دستیابی و اجرای عدالت راه‌اندازی دولت الکترونیکی بوده که با راه‌اندازی دولت الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی می‌توانند در راستای اجرای عدالت گام بردارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل تصریح کرد: برای شکل گیری دولت الکترونیکی می‌بایست تمام نهاد‌ها و سازمان‌ها همکاری و تعامل لازم را داشته باشند و انتظار می‌رود در این زمینه شاهد مشارکت و همکاری دستگاه‌های مختلف باشیم.

رحیمی با اشاره به سایر اهداف راه‌اندازی دولت الکترونیک بیان کرد: دولت الکترونیک کمک به دولت است تا کار‌ها را ساده کند و شهروندان به راحتی و در کمترین زمان و بدون معطلی و مراجعه‌های حضوری کار‌های خود را پیگیری کنند.

وی راه‌اندازی دولت الکترونیکی را زمینه ساز شفاف بودن عملکرد و اجرای عدالت دانست و گفت: دولت الکترونیکی خدمات دولتی را یکپارچه کرده و سازمان‌های دولتی می‌توانند خدماتی منسجم به مردم ارائه دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اظهار کرد: اردبیل و تهران استان‌های پایلوت سامانه الکترونیکی داداخواست‌های کارگری هستند و از ۱۷ اردیبهشت شکایات کارگری و کارفرمایی به صورت الکترونیکی بررسی می‌شود.

رحیمی تسریع در روند رسیدگی و صرفه جویی در هزینه، شفافیت و کاهش بروکراسی اداری را از مزایای این طرح برشمرد و بیان کرد: هدف نهایی این سامانه تسریع در فرایند رسیدگی به شکایات کارگری است.

وی با بیان اینکه این سامانه به غیر از بحث دادخواست‌های کارگری دارای ۳۲ زیرشاخه در حوزه بازرسی کار و ... است، گفت: نخستین مرحله در این طرح احراز هویتی افراد از طریق دفاتر پیشخوان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل افزود: کارفرمایان موظفند در صورت ابلاغ دادخواست‌ها به صورت دستی در مدت هفت روز نسبت به اخذ کد احراز هویتی اقدام کنند و در غیر این صورت حق حضور در جلسات رسیدگی به دادخواست‌ها را نخواهند داشت.

رحیمی اظهار کرد: پیش از این نیز ایجاد سامانه پنجره واحد اشتغال استان انجام شده و سامانه الکترونیکی مجوز فعالیت مشاغل خانگی طراحی شده است.

انتهای پیام

captcha