علم مبنای اقتدار انسان است
کد خبر: 3844300
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱

علم مبنای اقتدار انسان است

گروه اجتماعی - نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه علم مبنای اقتدار انسان است، گفت: دانش به انسان حیات و نشاط معنوی می‌دهد و جامعه را نورانی می‌کند.

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه گیلان امروز در آیین نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید و زنگ مقاومت در هنرستان کار و دانش دخترانه کیومرث صابری(گل آقا) در رشت اظهار کرد: آنچه انسان را سر راه نگه می‌دارد، دانش است.

وی، درخشش کشورها در دنیا را در سایه دانش عنوان کرد و افزود: پس از جنگ جهانی دوم قدرت‌های بزرگ جهان مانند آمریکا که البته دیگر قدرت بزرگ نیستند، در گوشه و کنار دنیا تمام افکار، اندیشه‌ها و صاحبان دانش را جذب کردند و اکنون تبدیل به قلدر شدند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه علم مبنای اقتدار انسان است، تصریح کرد: علم قدرت است و کسی از درون و بیرون قدرت دارد که در کنار دانش رشد کند. دانش به انسان حیات و نشاط معنوی می‌دهد و جامعه را نورانی می‌کند؛ کسی که در کنار دانش، کتاب و قلم نیست به معنای واقعی حیات ندارد.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر مطالعه زندگی مردان و زنان دانشمند دنیا، بیان کرد: هیچکدام از دانشمندان دنیا سرمایه‌دار نبودند و بیشتر آنها از اقشار فقیر محسوب می‌شدند و این نشان می‌دهد که دانش به دنبال این امور نیست.

نماینده ولی فقیه در گیلان، به قدرتمند شدن جامعه در سایه دانش اشاره کرد و گفت: امروز و تمام ایام را که متعلق به دانش‌پژوهان، دانشجویان و دانش‌آموزان است را تبریک می‌گویم.

وی بر تربیت خوب دانش‌آموزان توسط اولیای آنها تاکید کرد و یادآور شد: به دانش‌آموزان توصیه می‌کنم خوب درس بخوانید و در کنار آن کتاب‌هایی که درباره زن، نظام حقوق زن و آنچه متعلق به زن است، را مطالعه کنید.

انتهای پیام

captcha