17هزار نفر تحت پوشش بنیاد خیریه دست‌های مهربان هستند
کد خبر: 3844337
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴

17هزار نفر تحت پوشش بنیاد خیریه دست‌های مهربان هستند

گروه اجتماعی ــ مدیرعامل بنیاد خیریه دست‌های مهربان با اشاره به اینکه 200 خانوار قمی و بیش از 17هزار نفر در کل کشور  تحت پوشش بنیاد خیریه دست‌های مهربان هستند، افزود: اهدای مستمری ماهانه به زنان سرپرست خانوار، اهدای سبد کالای ماهانه و هزینه‌های درمانی خانواده نیز از اهداف اصلی این بنیاد خیریه به شمار می‌رود.

بنیادبهزاد کریم‌پور مدیرعامل بنیاد خیریه دست‌های مهربان استان قم، در گفت‌وگو با ایکنا از قم، در خصوص تاسیس این نهاد خیریه گفت: بنیاد خیریه دست‌های مهربان یک نهاد خصوصی است که از طرف مردم حمایت می‌شود و از سال 86 در تهران توسط دکتر شهرام فرجی، بنیان‌گذار بنیاد دست‌های مهربان ،با هدف حمایت از زنان سرپرست خانوار و کودکان بی سرپرست فعالیت خود را با مجوز مراجع ذیصلاح آغاز کرده و تا به امروز 14 شعبه فعال در کل کشور دارد.

200 خانواده تحت پوشش بنیاد خیریه دست‌های مهربان

وی با اشاره به اینکه 200 خانوار قمی و بیش از 17هزار نفر در کل کشور  تحت پوشش بنیاد خیریه دست‌های مهربان هستند، افزود: اهدای مستمری ماهانه به زنان سرپرست خانوار، اهدای سبد کالای ماهانه و هزینه‌های درمانی خانواده نیز از اهداف اصلی این بنیاد خیریه به شمار می‌رود.

کریم‌پور از تاسیس درمانگاه‌ها اختصاصی در شعب مختلف این بیناد خبر داد و بیان کرد: این درمانگاه شامل خدمات دندانپزشکی، پزشک عمومی، پزشک زنان و روانشناسی است که به صورت رایگان در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد.

مدرسه‌سازی در مناطق محروم

وی در ارتباط با آموزش و تحصیل کودکان تحت پوشش بنیاد خیریه دست‌های مهربان اظهار کرد: سالانه هزینه لوازم‌التحریر و پوشاک و هزینه‌های آموزشی این کودکان را متقبل می‌شویم و علاوه بر این اقدامات خود در قالب مدرسه‌سازی در مناطق محروم ادامه می‌دهیم.

کریم‌پور ادامه داد: تاسیس بزرگترین هنرستان کشاورزی در مراغه، بزرگ‌ترین مدرسه آموزشی و درمانی اتیسم در اصفهان و مدرسه در شهرستان مراغه استان آذربایجان شرقی از اقدامات دیگر بنیاد دست‌های مهربان به شمار می‌رود و در حال حاضر در حال ساخت مدرسه هوشمند معلولین در تبریز هستیم.

بنیاد دست‌های مهربان، حامی بیماری ایکتیوز

وی در خصوص حمایت از بیماران خاص که ازرویکردهای اصلی این بنیاد است، افزود: بنیاد خیریه دست‌های مهربان تنها حامی بیماری پوستی و ژنتیکی به نام ایکتیوز در ایران است؛ این بیماری به دلیل عدم وجود پروتئین در غشای سلولی به وجود می‌آید و هزینه‌های درمان این بیماری بسیار زیاد است و همچنین یک بیماری صعب‌العلاج محسوب می‌شود و لذا لازم است از زمان کودکی این بیماری شناخته و درمان شود.

توانمندسازی زنان سرپرست خانوار

مدیرعامل بنیاد دست‌های مهربان در خصوص توانمدسازی زنان سرپرست خانوار، گفت: در این نهاد خیریه با استفاده از کارشناسان مجرب و مربیان آشنا به کار، زنان سرپرست خانوار در زمینه‌های قالی بافی، ساخت زیورآلات، عروسک‌سازی و صنایع دستی آموزش پیدا می‌کنند و محصولات آنان توسط همکاران افتخاری این بنیاد به فروش می‌رسد و عواید آن در اختیار زنان سرپرست خانوار قرار می‌گیرد.

شفاف‌سازی مالی بنیاد خیریه دست‌های مهربان

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایکنا مبنی بر شفافیت مالی این نهاد خصوصی افزود: برای تاسیس هر شعبه‌ای نیازمند هزینه‌های بالایی هستیم که هیئت مدیره هزینه اولیه آن را خود تامین می‌کنند و در ادامه با حمایت‌ها و کمک‌های مردمی میتوانیم خدمات بیشتری را ارائه دهیم؛ قم از نظر حمایت و کمک‌های مردمی در پنج ماهه اخیر پیشرفات قابل توجهی داشته‌است.

کریم‌پور با تاکید بر اینکه بنیاد خیریه دست‌های مهربان هیچ درآمد دیگه‌ای به جز حمایت‌های مردمی ندارد، گفت: سه سال متوالی برند برتر کشور شدیم و از کانادا سه ایزوله بین‌المللی بابت شفافیت مالی به ما اهدا کردند.

وی ادامه داد: در مورد سازمان و نهادهای خصوصی حرف و حدیث‌های فراوانی وجود دارد و حتی در بین نهادهای خیریه نیز این امر وجود دارد برای مثال یکی از نهادهای خیریه در حال حاضر در صدد تخریب بنیاد خیریه و عوام فریبی است.

کمک‌های مالی حامیان مستقیم به حساب مددجویان واریز می‌شود؟

کریم‌پور در پاسخ به این سوال که آیا کمک حامیان بنیاد خیریه مستقیم به حساب مددجویان واریز می‌شود یا خیر؟ گفت: برخی از خانواده‌های تحت پوشش این بنیاد خیریه با صدور شناسنامه‌های حمایتی برای فزرندانشان« شناسنامه‌هایی که در اختیار خیرین قرار می‌گیرد برای انتخاب مددجو» در بنیاد خیریه دست‌های مهربان مخالفت می‌کنند زیرا علاقه مند نیستند که عکس و مشخصات فرزندان آن‌ها ثبت شود.

وی با اشاره به اینکه شناسنامه‌های حمایتی برای سنین بالای 12 سال صادر نمی‌شود، افزود: با توجه به محدودیت‌های پیش رو تا کنون 78 شناسنامه صادر شده‌است لذا تعداد شناسنامه‌های حمایتی صادر شده نسبت به تعداد کودکان تحت پوشش پایین‌تر است بنابراین حامیان فقط عده‌ای از مددجویان را مشاهده و ملاحظه می‌کنند و این امر سبب می‌شود که کودکان بدون شناسنامه حمایتی مورد حمایت حامیان قرار نگیرند.

کریم‌پور ادامه داد: تمام کمک‎‌های مالی حامیان به حساب بنیاد خیریه دست‌های مهربان واریز می‌شود و سپس نسبت به شرایط خانواده و کودک مستمری ماهانه، هزینه‌های درمانی و آموزشی و..در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: بنیاد خیریه دست‌های مهربان برای برخی از حامیان که علاقه‌مند هستند که کمک‌های مالی خود را مستقیم در اختیار خانواده‌ها و کودکان قرار دهند، شرایطی را فراهم کرده که در ساختمان موسسه و در اتاق دیدار حمایت‌های مالی و معنوی خود را مستقیم به مددجو اهدا می‌کنند که البته برای این امر باید حدود سه ماه حامی مددجو تحت نظر قرار بگیرد و پس از اثبات حسن نیت او ملاقات حاصل می‌شود.

استعدادیابی و تغییر تربیتی کودکان در مرکز آیندگان

کریم‌پور از تاسیس دو مرکز آیندگان در تهران و ساری خبر داد و اظهار کرد: در راستای آموزش و استعدادیابی کودکان تحت پوشش بنیاد خیریه دست‌های مهربان این دو مرکز با حضور مربیان و کارشناسان مجرب تاسیس شده‌است و در این دو مرکز مربیان در راستای فرهنگسازی و تربیت صحیح کودکان در سنین مختلف و همچنین استعدادیابی در زمینه‌های موسیقی و هنری و.. اقدامات ویژه‌ای انجام می‌دهند و این‌گونه کودکان از فقر فرهنگی که در خانواده گرفتار آن بودند، فاصله می‌گیرند.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ - ۱۱:۵۷
0
0
بسیار کار ارزشمندی انجام میدین
Ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ - ۱۲:۰۱
0
0
جا داره از این ان جی او موفق و امانت دار قدردانی کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ - ۲۲:۳۲
0
0
کاش همه مثل شماها درست کار میکردن و به فکر هم نوع خودشون بودن
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۷ - ۱۲:۳۲
0
0
خدا خیرشو بده تو سیل اخیر هم خیلی کمک کردن به مردم سیل گیر شده
ناصر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۷ - ۱۲:۳۲
0
0
دمتون گرم .ما هم دیگه عاشق رنگ نارنجی شدیم
captcha