طنین «ما ترکناک یابن‌ الحسین» در گرامیداشت « شهید هادی نصرالله»
کد خبر: 3846236
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳

طنین «ما ترکناک یابن‌ الحسین» در گرامیداشت « شهید هادی نصرالله»

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ شب گذشته هشتم مهرماه در مراسم اولین گرامیداشت شهید هادی نصرالله ندای «لبیک یا حسین(ع)»، « لبیک یا زهرا(ع)» و « لبیک یا حیدر(ع)» و همچنین شعار «ما ترکناک یا بن الحسین» و «هیهات منا الذله» طنین‌انداز شد.

طنین «ما ترکناک یابن‌ الحسین» در گرامیداشت « شهید هادی نصرالله»به گزارش ایکنا از قم، آئین گرامیداشت شهید هادی نصرالله فرزند شهید سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان پس از گذشت 22 سال از شهادت وی دیشب هشتم مهرماه با پیام سیدحسن نصرالله در مجتمع امام خمینی(ره) در شهر مقدس قم برگزار شد.

شهادت، غرامت صداقت است

حجت‌الاسلام والمسلیمن علیرضا پناهیان استاد حوزه علمیه قم، در این همایش که با حضور خانواده سید حسن نصرالله و جوانان بیش از 60 کشور جهان و آیات عظام  برگزار شد، با اشاره به آیه «مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلً؛ از ميان مؤمنان مردانى‏‌اند كه به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا كردند برخى از آنان به شهادت رسيدند و برخى از آن‌ها در انتظارند و هرگز عقيده خود را]تبديل نكردند؛ احزاب/23» گفت: خداوند متعال در این آیه به صداقت عهد و پیمان تاکید و تصریح می‌کند دو نشانه صداقت در عهد، شهادت در راه خدا و انتظار شهادت است.

پناهیان افزود: شهادت 230 هزار جوان سبب تداوم ولایت فقیه و انقلاب اسلامی شد و بر اساس آمارهای به دست آمده هر 230 هزار شهید 4 مرتبه بر پیروی از ولایت رهبری تاکید کرده‌اند و چه بسا می‌توان گفت ملت ایران در دوران جنگ ولایت‌مدار شد.

پناهیان گفت: شهادت علامت صدق ادعای پیمان است، افرادی شبیه سید حسن نصرالله در جامعه کم داریم و ایشان فرمود: شهادت پسرم علامت صداقت و سند مقاومت شد؛ مردم زمانی که صداقت ببینند حرف را باور می‌کنند، پسر سید حسن نصرالله روشن‌ترین دلیل بر حقانیت مقاومت است و این شهدا چقدر صداقت خود را به رخ دیگران کشیدند و راه خود را به دیگران انتقال دادند و باید از کسانی که در راه مقاومت به شهادت رسیدند همیشه تقدیر کرد.

مسئول شکم سیر، به نصرت الهی ایمان ندارد

وی ادامه داد: از مسئولین چیزی جز صداقت نمی‌خواهیم وقتی یک مسئول شکم سیر دارد و گرسنگی شبیه مردم فقیر را تحمل نکرده‌است، نه تنها صداقت ندارد بلکه هیچ عهد و پیماین با خدا ندارد، باید  صداقت و صبر باشد تا در این نظام خدمت کنند، البته در این زمان، انسان صادق و درستکار کم نیست و اگر کسی صادق نباشد خودش طرد می‌شود و از صحنه کنار می‌رود.

پناهیان با اشاره به مظلومیت شیعیان لبنان در تاریخ و مقاومت امروزه آنان در برابر رژیم غاصب اسرائیل گفت: رمز قدرت‌مندی و عزت‌مندی شیعیان یمن، شام و عراق ایمان به نصرت الهی است که سخت‌ترین ایمان به خداست و اگر ایمان به خدا باشد کفر به طاغوت در وجود انسان زیاد می‌شود.

وی تصریح کرد: ایمان به نصرت الهی موجب قدرت‌مندی ملت می‌شود، ایمان به نصرت الهی مسئولین وسیاست مداران را ثابت قدم می‌کند بنابراین کسی که مذبوحانه پای میز مذاکره می‌نشیند به نصرت الهی ایمان ندارد زیرا اگر ایمان داشت این مذاکره را نمی‌پذرفت، ایمان به نصرت الهی آدمی را جلو می برد.

ایمان نداشتن به نصرت الهی؛ صفت انسان‌های پست و رذل است

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بارها به مسئولین سیاسی وعده نصرت الهی  دادند اما آنان باور نکردند، گفت: مسئولین و مقامات سیاسی که در مجامع بین‌المللی حاضر می‌شوند و از فریادهای مظلومانه عده‌ای از مردم فرانسه صحبت نمی‌کنند نصرت الهی را باور نکردند و برای سخنان رهبر خود نیز گوش شنوایی ندارند.

وی با تاکید بر اینکه قطعه دوم رمز پیروزی مقاومت در لبنان ایمان به ولایت و پذیرش امامت است، افزود: کسی که ایمان به نصرت الهی ندارد و ایمان خود را از دست می‌دهد از رذل‌ترین و پست‌ترین انسان‌ها و کافرترین کافران است.

پس از سخنرانی پر شور و غرور سید یوسف نصرالله ندای «لبیک یا حسین(ع)»، « لبیک یا زهرا(ع)» و « لبیک یا حیدر(ع)» در فضای سالن پیچید و همچنین شعار «ما ترکناک یابن الحسین» و «هیهات منا الذله» در سالن طنین‌انداز شد.

در این مراسم پیام تصویری سیدحسن نصرالله پخش همچنین پیام آیت الله نوری همدانی قرائت شد.

انتهای پیام
captcha