ساخت و سازهای غیراصولی چالش عملیات آتش‌نشانی
کد خبر: 3846420
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱

ساخت و سازهای غیراصولی چالش عملیات آتش‌نشانی

گروه اجتماعی ــ امام جمعه ابهر ساخت و سازهای غیر اصولی را یکی از چالش‌های پیش‌روی حرفه آتش‌نشانی دانست و افزود: برخی از کوچه‌ها و معابر در شهر وجود دارند که ماشین‌های آتش‌نشانی قادر به تردد در داخل آن‌ها نیستند

ساخت و سازهای غیراصولی چالش عملیات آتش‌نشانیبه گزارش ایکنا منطقه زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی، امام جمعه ابهر، سه‌شنبه، ۹ مهرماه در مراسم تجلیل از آتش‌نشانان این شهرستان با اشاره به این‌که آتش‌نشانی در یک شهر به منزله روح و آب آن شهر است، اظهار کرد: اگر شهری بدون آتش‌نشانی باشد یعنی شهر آب و روح ندارد.
وی با تاکید بر این‌که هرچه در راستای نجات جان انسان‌ها هزینه شود کم است، بیان کرد: صرف هزینه برای خرید تجهیزات آتش نشانی در واقع هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری پر سود برای آینده است.

امام جمعه ابهر با تاکید بر این‌که نجات یک نفر نجات جامعه است، تصریح کرد: نجات سرمایه یک انسان نیز دمیدن روح جدید به زندگی یک خانواده است.

حجت‌الاسلام رحیمی با تأکید بر این‌که باید زیرساخت‌های لازم برای فعالیت هر چه بهتر آتش‌نشانان فراهم شود، ادامه داد: تجهیزات و ملزومات مورد نیاز آتش‌نشانان باید در اختیار آنها باشد تا بتواند در خدمت گذاری موفق عمل کند.

این مسئول ساخت و سازهای غیر اصولی را یکی از چالش‌های پیش روی این حرفه عنوان کرد و افزود: برخی از کوچه‌ها و معابر در شهر وجود دارند که ماشین‌های آتش‌نشانی قادر به تردد در داخل آن‌ها نیستند که آتش‌سوزی در این مناطق می‌تواند فاجعه به بار آورد.

این مسئول تاکید کرد: در ساخت و سازها نظام مهندسی و شهرداری باید عملکرد جدی‌تری داشته باشند و آموزش همگانی نیز با اهتمام بیشتری دنبال شود.

امام‌جمعه ابهر با تاکید بر این‌که در سوره مبارک مائده آیه 32 آمده است؛ اگر کسی یک نفر را نجات بدهد، زنده کند، انگار همه‌ی مردم را زنده کرده است، ادامه داد: از نظر قرآن انسان دارای آن چنان ارزشی است که حیات یک انسان مساوی است با حیات همه انسان‌ها، و مرگ یک انسان مساوی است با مرگ همه انسان‌ها است.
انتهای پیام
captcha