شرایط لازم برای حضور استعدادهای آذربایجان‌شرقی در عرصه مسابقات قرآن فراهم شود
کد خبر: 3847180
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۱

شرایط لازم برای حضور استعدادهای آذربایجان‌شرقی در عرصه مسابقات قرآن فراهم شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ حافظ کل قرآن و نفر برگزیده چهل‌و‌دومین دوره مسابقات سراسری قرآن، با تأکید بر اینکه استان آذربایجان‌شرقی استعدادهای قرآنی خوبی دارد و از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: باید شرایط لازم برای همه قاریان و حافظان قرآن استان فراهم شود تا در مسابقات کشوری و بین‌المللی شاهد حضور بیشتر نفرات از استان باشیم.

طباخی

سینا طباخی، حافظ کل قرآن کریم که در چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با کسب رتبه عالی موفق به راهیابی مسابقات بین‌المللی کرواسی شد، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات از سطح  بسیار بالایی برخوردار بود، گفت: رقابت بسیار سنگینی را در این دوره از مسابقات تجربه کردم که در مرحله فینال 17 نفر فینالیست بودند و من تنها شرکت‌کننده از استان به لطف پروردگار و کمک مربیان، رتبه عالی را کسب کردم.

وی با اشاره به اینکه حفظ قرآن را از 9 سالگی آغاز کرده و ظرف دو سال حافظ کل قرآن شده است، افزود: علاقه به حفظ و عمل به قرآن و مأنوس بودن با مفاهیم آن انگیزه اصلی من در حفظ قرآن بود. حفظ قرآن در صورتی که اصولی و به‌طور منظم و منسجم باشد واقعاً تأثیر مطلوب خود را می‌گذارد و فرد حلاوت لازم را در خود احساس می‌کند ولی اگر شرایط لازم رعایت نشود عکس این مطلب اتفاق می‌افتد و اثرات منفی دارد، یعنی گاهی اوقات فرد دچار افسردگی، اضطراب، دل سردی و ... می‌شود.

طباخی اظهار کرد: بدون شک قرآن برکات زیادی در زندگی شخصی‌ام داشته و همواره برایم الگو بوده است و امیدوارم که بتوانم به دستورات آن عمل کنم.

این حافظ کل قرآن در ادامه با اشاره به تأثیر قرآن در اخلاق و رفتار فرد ابراز کرد: قرآن در اخلاق و رفتار و تحصیل فرد تأثیر می‌گذارد، من هم با کمک گرفتن از قرآن، با اینکه روزانه چندین ساعت از وقتم را صرف مرور آیات قرآن می‌کنم، اما موفقیت‌های زیادی در تحصیل به دست آوردم.

طباخی با تأکید بر رسالت سنگین حافظ قرآن، بیان کرد: حافظ قرآن باید آیات قرآن را الگو قرار دهد و از مفاهیم قرآن کریم بهره‌برداری عملی کند.

این حافظ کل قرآن با تأکید بر اینکه استان آذربایجان شرقی استعدادهای قرآنی خوبی دارد و از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است، افزود: باید شرایط لازم برای همه قاریان و حافظان قرآن استان فراهم شود تا در مسابقات کشوری و بین‌المللی شاهد حضور بیشتر نفرات از استان باشیم.

وی در مورد تفاوت‌های یک چهره قرآنی با دیگر افراد جامعه اظهار کرد: وقتی یک فرد حافظ کل آیات نورانی کلام‌الله وحی می‌شود سطح توقعات سایر افراد، دوستان، آشنایان و اقوام بالا رفته و او را چند پله از خودشان بالاتر می‌بینند و در حالت کلی نگاه جامعه به این فرد قرآنی عوض می‌شود و در نتیجه مسئولیت انسان سنگین‌تر می‌شود.

انتهای پیام
captcha