حمایت کمیته امداد از ۳۸ هزار سرپرست خانوار در خراسان‌شمالی
کد خبر: 3848519
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰

حمایت کمیته امداد از ۳۸ هزار سرپرست خانوار در خراسان‌شمالی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی گفت: ۳۸ هزار و ۳۶۱ زن سرپرست خانوار این استان تحت حمایت این نهاد قرار دارند.

حمایت کمیته امداد از ۳۸ هزار سرپرست خانوار در خراسان‌شمالی

مجید الهی راد، مدیرکل کمیته امداد استان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از ۵۹ هزار خانوار با جمعیت حدود ۱۲۰ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد این استان هستند، افزود: از این جمعیت ۱۵ هزار و ۲۵۴ خانوار زن سرپرست با جمعیت ۳۸ هزار و ۳۶۱ نفر تحت حمایت این نهاد هستند که از خدمات متنوع بهره‌مند‌می شوند.
وی یادآور شد: سال گذشته نیز ۱۵ هزار و ۳۳۸ خانوار زن سرپرست به تعداد ۳۹ هزار و ۲۲۱ نفر تحت حمایت کمیته امداد بودند.
مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت را با اجرای طرح‌های خودکفایی و اشتغال‌زایی در رأس برنامه‎های خود قرار داده است، اظهار کرد: بانوان تحت حمایت این نهاد نیز با دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی در زمینه‌های صنایع‌دستی مانند خیاطی، قالی‌بافی، گلیم‌بافی، عروسک‌سازی و سایر طرح‌های اشتغال در حال فعالیت هستند.
الهی راد از اهدای بسته‌های تشویقی به زنان سرپرست خانواری که ازدواج می‌کنند خبر داد و افزود: زنان سرپرست خانوار در صورت ازدواج مجدد و بیکاری همسر از تسهیلات اشتغال این نهاد بهره‌مند‌می شوند.
وی سقف تسهیلات پرداختی به زنان سرپرست خانوار و خانواده‌هایشان را با توجه به ظرفیت طرح، تائید و احراز آن تا ۵۰ میلیون تومان اعلام کرد.
الهی راد با اشاره به نظارت مستمر کمیته امداد بر نحوه اجرای طرح‌های اشتغال، افزود: این نهاد برای تشویق، تداوم و توسعه اشتغال ایجادشده توسط بانوان تحت حمایت، به‌صورت مستمر بر نحوه اجرای این طرح‌ها نظارت دارد و همچنین به فروش و بازاریابی تولیدات آن‌ها نیز کمک می‌کند.
وی همچنین خدماتی مانند بیمه اجتماعی، ساخت مسکن، اهداء جهیزیه و کمک‌هزینه ازدواج مجدد، پرداخت هزینه دارو و درمان، کمک‌هزینه تحصیلی به فرزندان، معافیت‌های سربازی را دیگر خدمات این نهاد برای زنان تحت حمایت عنوان کرد.

انتهای پیام
captcha