جامعه هدف طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار اردبیل شناسایی شد
کد خبر: 3848540
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۲

جامعه هدف طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار اردبیل شناسایی شد

گروه اجتماعی- مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: جامعه هدف طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در استان از سوی جهاد دانشگاهی اردبیل شناسایی شد.

جامعه هدف طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار اردبیل شناسایی شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، فریبا محمدلو، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل، عصر امروز، 16 مهرماه در دومین جلسه علمی طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار اردبیل، اظهار کرد: باید زیرساخت‌های بهره‌برداری و ایجاد بازار فروش محصول صنایع تبدیلی در استان فراهم شود و در این زمینه اقدامات اساسی و لازم انجام شود.
وی با اشاره به شناسایی جامعه هدف طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در اردبیل گفت: جهاددانشگاهی اردبیل در پیشبرد اهداف مهم استانی از جمله اجرای این طرح با برنامه‌ریزی مناسب عمل می‌کند و به یقین اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در استان اثربخش خواهد بود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل با بیان اینکه پیگیری لازم برای افزایش میزان سهمیه استان اردبیل در این طرح در حال انجام است، افزود: به دلیل اهمیت ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار، اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار می‌تواند نقش مهمی در اقتصاد استان ایفا کند.
محمدلو با اشاره به اینکه باید زیرساخت‌های لازم برای بهره‌برداری و ایجاد بازار فروش محصول صنایع تبدیلی در استان فراهم شود، بیان کرد: در انتخاب پیشران‌ها برای رشته‌های شغلی این طرح باید بسیار دقیق عمل و برای افراد موفق در این طرح به منظور ایجاد انگیزه بیشتر تسهیلات مناسبی در نظر گرفته شود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل با اشاره به اینکه این طرح از مزایا و جامعیت خوبی برخوردار است، تصریح کرد: با توجه به اینکه طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار برای نخستین بار در استان اردبیل اجرا می‌شود بنابراین دستیابی به اهداف مهم و ارزشمند آن، همکاری و حمایت دستگاه‌های متولی را می‌طلبد.
شناسایی ۹ اولویت شغلی در توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار
مدیر دفتر تجاری‌سازی و اشتغال جهاددانشگاهی استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: همکاری‌های سه جانبه خوبی بین جهاددانشگاهی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل برای اجرای هرچه بهتر طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار صورت گرفته است.
مهران محمدی افزود: خوشبختانه به همت جهاددانشگاهی و با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان، جامعه هدف طرح با توجه به مهارت، علاقه‌مندی و توانمندی شناسایی شده است و این افراد آماده انجام مراحل مشاوره، آموزش، ارزیابی و ساماندهی برای اتصال به پیشران‌ها و بازار هستند.
وی با اشاره به اینکه آموزش، بازاریابی، اتصال به بازار‌های محلی و ملی، برندسازی و استانداردسازی محصولات از مراحل مهم اجرای این طرح است، تصریح کرد: با همکاری دستگاه‌های متولی اشتغال استان، ۹ اولویت شغلی با توجه به مزیت و ظرفیت‌های استانی توسط جهاددانشگاهی اردبیل شناسایی شده است که از این تعداد پنج دسته شغلی در نهایت انتخاب خواهد شد.
مدیر دفتر تجاری‌سازی و اشتغال جهاددانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه سهم استان اردبیل از این طرح ملی ۱۰۲ نفر است، گفت: این طرح در قالب همکاری و هم‌افزایی با طرح¬‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای حل مشکلات اقتصادی زنان سرپرست خانوار اجرا می‌¬شود.
محمدی از انتخاب و هماهنگی پیشران‌های طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در استان خبر داد و افزود: با بهره‌مندی از توانمندی و حمایت پیشران‌ها رسمی، فعال و موفق می‌توان ایجاد اشتغال جامعه هدف را توسعه بخشید.
وی با بیان اینکه این طرح منجر به ارتقای وضعیت اقتصادی و اجتماعی زنان سرپرست خانوار می‌شود، اظهار کرد: این طرح توسعه فعالیت‌های شبکه‌ای، مشاوره و ارزیابی متقاضیان، توجه به مزیت‌های نسبی و رقابتی، اتصال به بازار و هدفمندی حمایت‌ها و کاهش وابستگی به تسهیلات را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha