سی‌ویکمین جشنواره تئاتر آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
کد خبر: 3848569
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۶

سی‌ویکمین جشنواره تئاتر آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ــ مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی گفت: سی و یکمین جشنواره تئاتر آذربایجان‌غربی با حضور ۳۰ اثر آبان ماه امسال در ارومیه برگزار می‌شود.

۳۰ اثر در جشنواره تئاتر آذربایجان‌غربی حضور خواهند داشت

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر خدایاری، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایکنا از آذربایجان‌غربی، با اشاره به برگزاری سی‌ویکمین جشنواره تئاتر استان، اظهار کرد: این جشنواره با حضور ۳۰ اثر به مدت دو روز از 25 تا 27 آبان ماه در ارومیه برگزار خواهد شد.

وی افزود: جشنواره تئاتر استان بستری مناسب برای رشد و توسعه تئاتر با توجه به هویت ایرانی، قومیتی، منطقه‌ای و جغرافیایی است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره بر تبلور، تداوم و تثبیت این جایگاه و تولیدات سالانه هنرمندان تئاتر تأکید دارد، گفت: هویت‌بخشی و استقلال این جشنواره به عنوان مهمترین رخداد تئاتر استانی بر اجرای عمومی و گسترش دایره مخاطبان این آثار نمایش تاثیرگذار است.

خدایاری بیان کرد: در راستای سیاست‌های راهبردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین به منظور ساماندهی بیشتر فعالیت‌های مختلف تئاتر و تولیدات و اجراهای عمومی گروه‌های نمایشی، ضروری است ادارات کل استان‌ها با فعال نمودن دبیرخانه دائمی جشنواره همچون ادوار گذشته نسبت به تشکیل شورای سیاست‌گذاری جشنواره تئاتر استانی، در راستای اهداف جشنواره اقدام نمایند.

این مقام مسئول افزود: توسعه فرهنگی سرآغاز توسعه‌ها بوده و عامل رشد و توسعه هر کشور و شهری توسعه فرهنگی است.

وی در پایان سخنان خود تأکید کرد: نقش فرمانداری و شهرداری‌های استان در این حوزه فرهنگی مهم بوده که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha