برپایی ۴۷ موکب برای زائران اربعین حسینی از سوی کهگیلویه و بویراحمدی‌ها
کد خبر: 3848587
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۶

برپایی ۴۷ موکب برای زائران اربعین حسینی از سوی کهگیلویه و بویراحمدی‌ها

گروه فرهنگی ـ مسئول کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین کهگیلویه و بویراحمد از تدارک و راه‌اندازی ۴۷ موکب در مسیر زائران اربعین حسینی و خارج از کشور خبرداد.

برپایی ۴۷ موکب برای زائران اربعین حسینی از سوی کهگیلویه و بویراحمدی‌ها

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد،‌ سیدفرج‌الله نظرپور، مسئول کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین کهگیلویه و بویراحمد امروز،‌17 مهرماه اظهار کرد: کمیته اسکان و تغذیه موکب‌ها را هدایت، در سامانه ثبت و برای آنها پروانه موکب داری صادر کرده است.
وی با بیان اینکه در اربعین حسینی سال گذشته ۳۰ موکب داشته‌ایم، افزود: اربعین حسینی امسال ۴۷ موکب ثبت شده در استان وجود دارد که تاکنون برای ۳۱ موکب پروانه موکب داری صادر شده است.
مسئول کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۱۰موکب از این تعداد در کشور عراق(پنج موکب در نجف، چهار موکب بین نجف و کربلا و یک موکب در کربلا) راه‌اندازی و تدارک دیده شده است، خاطرنشان کرد: چهار موکب در مرز شلمچه(یک موکب‌ لنده، یک موکب چرام و دو موکب یاسوج) دو موکب شهرستان بهمئی، یک موکب شهرستان کهگیلویه، ۹موکب در شهرستان گچساران، دو موکب در شهرستان باشت، دو موکب در یاسوج و یک موکب نیز در شهرستان دنا تداریک دیده شده است.
نظرپور تصریح کرد: این استان در چهار راهی بین استان‌های بزرگ منتهی به مرز شلمچه قرار دارد که میزبان زائران استان‌های شرقی کشور، یزد، اصفهان، فارس و بخشی از استان چهارمحال و بختیاری است.
وی ادامه داد: این استان علاوه بر زائران ایرانی میزان زائرانی خارجی از کشورهای پاکستان، هند و افغانستان که بصوت زمینی از این استان عبور می کنند، است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هزارو 200 خادم موکب‌های اربعین حسینی استان به زائران خدمات رسانی خواهند کرد که از این تعداد ۸۰۰ نفر تاکنون کارت شناسایی صادر شده، و ۲۸۰ نفر در خارج از کشور به زائران خدمات ارائه می‌دهند.
نظرپور عنوان کرد: تاکنون ۲۶ دستگاه کامیون حامل اقلام مورد نیاز موکب‌های استان در کشور عراق اعزام شده است.
وی تاکید کرد: زائران اربعین حسینی ضوابط و نکات اعلام شده از سوی مسئولان در رسانه‌های رسمی را رعایت کنند تا در مرز با مشکل مواجه نشوند.
مسئول کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: زائران می‌توانند جهت رفاه حال خود و انجام راحت زیارت و اعمال معنوی نذورات و کمک‌های خود را به ستاد بازسازی عتبات عالیات تحویل دهند تا در راستای نیت شان هزینه شود.
نظرپور بیان کرد: ۱۰ کمیته ستاد اربعین حسینی استان کهگیلویه و بویراحمد شامل تبلیغات، امنیتی، حمل و نقل، اعزام، مستندسازی و اطلاع رسانی، اسکان، تغذیه و مشارکت‌های مردمی، کمیته ارزیابی و نظارت، امداد و نجات، بهداشت و درمان و زیرساخت تشکیل شده است.
انتهای پیام

انتهای پیام
captcha