اوقاف کردستان با سه موکب به زائران اربعین خدمات‌رسانی می‌کند
کد خبر: 3848982
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴

اوقاف کردستان با سه موکب به زائران اربعین خدمات‌رسانی می‌کند

گروه اجتماعی ــ‌ اداره کل اوقاف و امور خیریه کردستان با همکاری متولیان موقوفات سه موکب را در سنندج، بیجار و مرز خسروی برای پذیرایی از زائران اربعین راه‌اندازی کرده است.

اوقاف کردستان با سه موکب به زائران اربعین خدمات‌رسانی می‌کندحجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه کردستان با همکاری متولیان موقوفات سه موکب را در سنندج، بیجار و مرز خسروی برای پذیرایی از زائران اربعین راه‌اندازی کرده است.

وی افزود: این موکب‌ها از محل نیات موقوفات مرتبط با نیت عزاداری ایام شهادت سیدالشهدا امام حسین (ع) دایر شده و از زائران و عزاداران پذیرایی می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان بیان کرد: موکب اجرای نیت موقوفات اهل سنت در خروجی شهر سنندج به سمت کرمانشاه (میدان جهاد) در حال آماده‌سازی است و روزانه چهار هزار پرس غذا میان زائران عبوری توزیع می‌کند.

وی اعلام کرد: منابع مالی این موکب از محل اجرای نیت موقوفات امان‌الله خان ثانی، حاج محمدتقی معتمد وزیری، میرزا رضا وزیر، ماه‌رخسار و خانم‌بزرگ سنندج تأمین و هزینه می‌شود.

حجت‌الاسلام کاروند افزود: همچنین خدمات دیگری همانند اسکان موقت، نمازخانه، خدمات اورژانس، سرویس بهداشتی و وضوخانه در جوار موکب اهل سنت کردستان در میدان جهاد سنندج به زائران اربعین ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به راه‌اندازی موکب امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در مرز خسروی افزود: این موکب با همکاری استان‌های اردبیل، کرمانشاه و کردستان در مرز خسروی راه‌اندازی شده و خدمات آن شامل توزیع روزانه ۷ هزار پرس غذا است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان بابیان اینکه ۱۰ نفر از کارکنان اوقاف و امور خیریه کردستان به مدت ۱۰ روزبه مرز خسروی اعزام خواهند شد، افزود: موکب سیدالشهدا (ع) بیجار نیز از محل موقوفه الله‌یار خان در جاده خسروآباد بیجار ایجادشده و خدمات آن شامل اطعام، پذیرایی و برپایی نماز جماعت برای زائران است.

وی با اعلام زمان‌بندی کار موکب‌های اوقاف و امور خیریه کردستان یادآور شد: این سه موکب از روز شنبه ۲۰ مهرماه جاری تا ۳۰ مهرماه به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

انتهای پیام
captcha