آمریکا به هر ترفندی برای دشمنی با ایران متوسل می‌شود
کد خبر: 3849041
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵

آمریکا به هر ترفندی برای دشمنی با ایران متوسل می‌شود

گروه سیاست و اقتصاد ــ خطیب موقت نماز جمعه شهرکرد با اشاره به اتفاقاتی که چند روز گذشته در کشور عراق رخ داد، بیان کرد: ظاهراً این اتفاق نشان می‌دهد آمریکا به ترفندهای مختلف متوسل می‌شود زیرا از راه‌های مختلف از جمله تربیت داعش به جایی نرسیده و با اندک فرصتی که برایش پیش آید دست به کار می‌شود که لازم است با بصیرت و آگاهی مراقبت صورت گیرد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام سیدابوالحسن فاطمی، امام جمعه موقت شهرکرد، امروز، 19 مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی، خانه ملت و مرکز تصمیم‌گیری‌های مهم کشور است که امید است این نهاد مبارک، همچنان افتخارآفرین، وظایف خود را انجام دهد.

وی افزود: یکی از موارد قانون اساسی در نظام شاهنشاهی این بود که وقتی کشور به بن‌بست می‌رسد و دولت با مجلس نمی‌تواند کنار آید، رئیس کشور که شخص پادشاه بوده‌ می‌تواند مجلس را تعطیل کند، این مسئله خاص مشروطیت ایران نبود بلکه در تمام کشورها این امر وجود داشت.

حجت‌الاسلام فاطمی گفت: در نظام جمهوری اسلامی این قانون برداشته شد، به طوری که کسی نمی‌تواند مجلس را منحل کند، زیرا مجلس خانه ملت است و باید همانند مدرس‌ها با شجاعت و بصیرت، تصمیمات مهم کشور در آن گرفته شود.

وی با اشاره به اتفاقاتی که چند روز گذشته در کشور عراق رخ داد، بیان کرد: ابتدا به دلیل مشکلات اقتصادی و امنیتی این شلوغ‌کاری‌ها رخ داد ولی طبق معمول کسانی که قصد سوءاستفاده داشتند از جمله دختر صدام، قصد داشت ماجرا را به حالت خطرناک پیش ببرد که بسیاری از احزاب مهم عراق وی را همراهی نکردند و حضور مرجعیت عالی‌قدر در عراق، این توطئه را کم کرد.

خطیب موقت جمعه شهرکرد با بیان اینکه این توطئه نوعی دشمنی کردن با ایران بود، بیان کرد: ظاهرا این اتفاق نشان می‌دهد آمریکا به ترفندهای مختلف متوسل می‌شود زیرا از راه‌های مختلف از جمله تربیت داعش به جایی نرسیده و با اندک فرصتی که برایش پیش آید دست به کار می‌شود که لازم است با بصیرت و آگاهی مراقبت صورت گیرد.

وی با اشاره به سفر نخست وزیر کشورهای عراق و پاکستان به ایران، اظهار کرد: ظاهرا این‌ها برای میانجی‌گری روابط میان ایران و عربستان به ایران سفر کردند که نشان می‌دهد عربستان کم آورده و بحث‌های مربوط به یمن عربستان را ترسانده است.

حجت‌الاسلام فاطمی گفت: در ابتدا روس‌ها با کودتا کشور افغانستان را اشغال کردند و دست از پا درازتر این کشور را ترک کردند بعد از آن‌ها آمریکایی‌ها به این کشور آمدند، این نشان می‌دهد آمریکا کم آورده و به زودی قصد دارد با ترفندهای مختلف از باتلاق افغانستان خود را نجات دهد، تمام این‌ها نشان‌هایی از اقتدار نظام جمهوری اسلامی و برکات و الطاف امام عصر (عج) است.

وی با اشاره به اینکه چندی پیش رهبر معظم انقلاب در یکی از سخنرانی‌های خود فرمودند دشمن نمی‌تواند کاری انجام دهد، تصریح کرد: این سخن به این معناست که حریف ملت و نظام نیست و اگر بخواهد با کشور پنجه در پنجه شود در معضلی که به ضررش تمام می‌شود، گیر می‌افتد.

امام جمعه موقت شهرکرد ادامه داد: دشمن همانند مگسی است که اگر زخمی پیدا کند نیش می‌زند ولی اعتقاد ما این است که این زخم‌ها باید از سوی مسئولان، دولت و مجلس برداشته و برطرف شده و سختی‌ها از پیش پای مردم برداشته شود، گرچه مردم آگاه هستند و هیچ موقع خود را به دست دشمن نمی‌دهند.

وی با اشاره به مسئله لردگان، خاطرنشان کرد: خوشبختانه به برکت، بیداری‌، بصیرت، قدرت و مصلحت‌اندیشی این موضوع تا حدود بسیاری حل و فصل شد که منتظر هستیم مسئولان امر این مسئله را به نتیجه رسانده و مردم دلسوخته‌ای که در این ماجرا آسیب دیدند، ناراحتی آن‌ها التیام یابد.

 

انتهای پیام
captcha