نگاه‌های مادی از درک حقیقت پیاده‌روی اربعین عاجز هستند
کد خبر: 3849050
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴

نگاه‌های مادی از درک حقیقت پیاده‌روی اربعین عاجز هستند

گروه معارف ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه نگاه‌های مادی از درک حقیقت پیاده‌روی اربعین حسینی عاجز هستند، بیان کرد: تنها انگیزه الهی است که موجب می‌شود زائران با پای پیاده مسیر نجف تا کربلا را طی ‌کنند.

عجز مادیگرایان از درک اربعین حسینیبه گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز، 19 مهرماه در دیدار جمعی از روئسای هیئت‌های مذهبی استان با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی، این حرکت عظیم مردمی را نشان از جهانی شدن فرهنگ حسینی دانست و اظهار کرد: آنچه که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب پیرامون تمدن سازی اسلامی مطرح فرمودند امروز بستر‌های آن در اجتماع میلیونی اربعین حسینی فراهم شده است.

وی اربعین حسینی را زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی دانست و افزود: زائران حسینی با خلق چنین حماسه عظیم، در حقیقت در مسیر تمدن‌سازی اسلامی گام برمی‌دارند و امروز نسل جوان و انقلابی پرچم‌دار تحقق انگیزه الهی هستند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه نگاه‌های مادی از درک حقیقت پیاده روی اربعین حسینی عاجز هستند، تصریح کرد: تنها انگیزه الهی است که موجب می‌شود زائران با پای پیاده مسیر نجف تا کربلا را طی ‌کنند.

وی با تأکید براینکه، امروز همه ما وظیفه داریم در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی مورد تأکید مقام معظم رهبری تلاش کنیم، بیان کرد: نخبگان حوزه و دانشگاه باید با بازخوانی و بازشناسی اندیشه‌های ناب رهبر معظم انقلاب پیرامون تمدن نوین اسلامی، در جهت تحقق آن گام بردارند.

این مدرس حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه، امروز شیعه در سایه عزت حسینی به جایگاه خاصی در جهان دست یافته است، تصریح کرد: حفظ این جایگاه نیازمند مجاهدت و تلاش همه جانبه از سوی شیعیان است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، وحدت و همبستگی مسلمانان را یکی از شاخصه‌های مهم پیاده روی اربعین حسینی دانست و اظهار کرد: امروز اربعین حسینی زندگی وحدت آفرین را به جهانیان عرضه کرده است.

این مدرس حوزه علمیه مازندران به توطئه دشمنان در جهت تضعیف اجتماع عظیم اربعین حسینی در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: همه این تلاش‌های دشمن، ترسی است که حضور میلیونی زائران حسینی در دل‌های آن‌ها ایجاد کرده‌اند.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با بیان اینکه دشمن از چنین اجتماع‌های خودجوشی در هراس است و آن را در تضاد با سیاست‌های سلطه طلبانه و زیاده خواهانه خود در جهان می‌بیند، بیان کرد: امروز همه ارزش‌های دینی، اخلاقی و انسانی در اربعین حسینی به عنوان یک تمدن جدید و نوین اسلامی نهادینه شده و می‌تواند حلال بسیاری از بحران‌های جوامع مختلف باشد.

انتهای پیام
captcha