پیشرفت ایران اسلامی در گرو تکیه بر ظرفیت داخلی است
کد خبر: 3849069
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹

پیشرفت ایران اسلامی در گرو تکیه بر ظرفیت داخلی است

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه یزد گفت: برای اینکه به پیشرفت و توسعه کامل دست پیدا کرده و از مشکلات عبور کنیم، باید از خارج کشور دل بریده و تنها تکیه و امید به ظرفیت داخلی داشته باشیم.

پیشرفت ایران اسلامی در گرو تکیه بر ظرفیت داخلی استبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزد، ظهر امروز، 19 مهر در خطبه‌های نماز جمعه شهر یزد با اشاره به اینکه الحمدلله به لطف و یاری خدا انقلاب پیروز و به برکت امام حسین (ع) انقلاب به اقتدار رسید اظهار کرد: در دنیا علی رغم خواسته‌های استکبار جهانی که می‌خواستند ایران به جایی نرسد و بر خلاف کسانی که می‌خواستند مکتب اهل بیت رونق پیدا نکند ولی مکتب اهل  بیت (ع) رونق پیدا کرد، هم اکنون ما در همه زمینه‌ها در حال پیشرفت هستیم.

وی با اشاره به اینکه ما نباید از استعداد و شرایط روز غافل شویم وگرنه ضربه خواهیم خورد افزود: باید همه استعدادها را بکار انداخته و اختلافات را کنار بگذاریم و درهمه زمینه‌ها از جلبه اقتصاد، فرهنگ و گسترش فرهنگ تلاش کنیم.

امام جمعه یزد گفت: برای اینکه به پیشرفت و توسعه کامل دست پیدا کرده و از مشکلات عبور کنیم، باید از خارج کشور دل بریده و تنها تکیه و امید به ظرفیت داخلی داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما باید قدرت تفکر را افزایش داده و تحقیق را مورد توجه قرار دهیم چرا که در دنیا دانشمندان سال‌ها بر روی موضوعات متعدد تحقیق و پژوهش دارند و همه زمینه‌ها دقت می‌کنند لذا ما نیز باید قدرت تفکر و تحقیق را بالا ببریم.

آیت‌الله ناصری یزدی با اشاره به اینکه در مدارس باید تفکر و قدرت تحقیق نهادینه شود بیان کرد: دشمن درصد است سرمایه اجتماعی ما را حذف کند و یکی از سرمایه‌های اجتماعی و از مسائل مهمی که اجتماع ما را قدرتمند می‌کند خانواده است و از هم پاشیدن کانون خانواده هدف اصلی دشمن است و در این راستا ایران به پیشرفت نخواهد رسید.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اتفاقات اخیر عراق گفت: عراقی‌ها باید مواظب باشند توطئه‌ها از هر جهت علیه کشورهای شیعه وجود دارد به خصوص عراق که با ایران همسایه است و از مراکزی است که هم سرمایه نفتی دارد و هم سرمایه انسانی.

وی ادامه داد: می‌خواهند فضا را متشنج کنند چرا که عراق حکومتی بوده که سال‌ها در دست آنها بوده و الان حکومت اهل بیت شده و توطئه‌ها گسترده است و باید برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد.

امام جمعه یزد بیان کرد: مسئولان عراق باید توجه به حفظ جوانان را مورد توجه  قرار داده و نگذارند که استکبار آنها را از ارزش‌ها دور کند چون این جوانان امید آینده اسلام در عراق هستند.

انتهای پیام
captcha