ورود ۳ هزار زائر خارجی اربعین به اردبیل
کد خبر: 3849226
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷

ورود ۳ هزار زائر خارجی اربعین به اردبیل

گروه اجتماعی ــ مسئول کمیته حمل و نقل ستاد اربعین حسینی اردبیل از ورود سه هزار زائر خارجی اربعین به استان خبر داد و گفت: این تعداد زائر از کشورهای گرجستان، روسیه، جمهوری آذربایجان و حوزه قفقاز وارد استان شده و به کربلا اعزام می‌شوند.

3000 زائر خارجی اربعین وارد استان اردبیل شدندبه گزارش ایکنا از اردبیل، علی رحمتی، مسئول کمیته حمل و نقل ستاد اربعین حسینی استان، صبح امروز، ۲۰ مهرماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ۶ هزار زائر ربعین از استان به مرز‌های خروجی کشور با ۱۹۰ دستگاه اتوبوس برای اعزام به کربلای معلی جابه‌جا شدند که امسال ۴۰۰ دستگاه اتوبوس به زائران اردبیلی در مرز‌های چهارگانه خدمات ارائه می‌کنند.

وی بیان کرد: امسال هیچ‌گونه افزایشی در کرایه اتوبوس‌ها نداریم و اگر زائران اربعین حسینی تخلفی را مشاهده کردند می‌توانند شکایات خود را برای بررسی به سامانه ۱۴۱ راهداری اطلاع دهند.

رحمتی با اشاره به انجام تمامی تمهیدات لازم برای بازگشت زائران اربعین حسینی، گفت: همچون سال‌های گذشته با هدف هماهنگی برای بازگشت آسان عاشقان امام حسین(ع) از این سفر معنوی، دفتر نمایندگی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در مرز مهران مستقر شده و همکاران حوزه معاونت حمل و نقل آماده ارائه خدمات به زائران استان اردبیل هستند.

رئیس کمیته حمل و نقل ستاد اجرائی خدمات سفر اردبیل مرز خروجی برای زائران اتباع خارجی را مرز‌های چذابه و شلمچه عنوان کرد و با اشاره به فعال بودن هشت گیت جهت ارائه خدمات گذر مرزی به آنان در پایانه مرزی بیله‌سوار افزود: تاکنون سه هزار نفر زائر اتباع خارجی از کشور‌های گرجستان، روسیه، جمهوری آذربایجان و حوزه قفقاز از طریق پایانه مرزی بیله‌سوار مغان وارد کشور عزیزمان شده و مورد استقبال و پذیرائی قرار گرفته‌اند.

رحمتی آغاز اجرای طرح ویژه ارائه خدمات راهداری به زائران اربعین حسینی را ۱۰ مهرماه دانست و گفت: در قالب این طرح که تا سوم آبان‌ماه نیز ادامه خواهد داشت، نظارت مستمر و ویژه‌ای بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل مسافری، نمازخانه‌ها و مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی انجام می‌شود.

مسئول کمیته حمل و نقل ستاد اربعین حسینی استان با قدردانی از حمایت‌های رسانه‌ای در اطلاع‌رسانی برنامه‌های ویژه اربعین حسینی، بیان کرد: با توجه به اوج بازگشت زائران و عاشقان امام حسین(ع) پیش فروش بلیط و دایر کردن سرویس‌های دربستی به غیر از مرز‌های چهارگانه از ۲۴ تا ۲۹ مهرماه ممنوع است.

وی با بیان اینکه ۷۵ درصد ناوگان اتوبوسی استان در مرز‌های خروجی به زائران اردبیلی خدمات ارائه خواهند کرد از مردم خواست در مدت یاد شده ضمن مدیریت سفر‌های خود به شهر‌های دیگر، از سایر وسائط نقلیه از جمله سواری‌های کرایه‌ای بین شهری و مینی‌بوس استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha