قم شهر «دوستدار کودک» می‌شود
کد خبر: 3849260
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸

قم شهر «دوستدار کودک» می‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم گفت: سیاست شهر دوستدار کودک در شهرداری قم در حال پیگیری و اجراست.

قم به شهر «دوستدار کودک» تبدیل می‌شود

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از شهرداری قم، ابوالقاسم مقیمی، مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری، گفت: در شهر دوستدار کودک، فضای کالبدی شهر به نحوی طراحی می‌شود که در آن فضاهای بازی به حد کافی برای کودکان پیش‌بینی شده باشد.

وی ادامه داد: همچنین مبلمان شهری شهر دوستدار کودک متناسب با روحیات کودکان و محل بازی و عبور و مرور آنها امن است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم بیان کرد: احداث بوستان کودک در قم و تجهیز وسایل بازی در بوستان‌ها و شهربازی‌ها شهر قم از مصادیق توسعه سیاست شهر دوستدار کودک در شهرداری قم است.

وی ادامه داد: همچنین ارائه آموزش‌های مهارت زندگی، برگزاری جشنواره مرتبط با حقوق شهروندی و افزایش نشاط اجتماعی نیز در راستای شهر دوستدار کودک در شهرداری قم دنبال می‌شود.

مقیمی بیان کرد: در سراهای محله شهر قم نیز مهارت‌های مختلف زندگی مانند مهارت نه گفتن به کودکان و جنگ‌های نشاط کودک و مهارت ذهنی به صورت مستمر ارائه می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم تأکید کرد: برای فرهنگسازی در زمینه مدیریت پسماند، به زودی فرهنگ‌سرای خدمات شهری راه‌اندازی می‌شود.

 

انتهای پیام
captcha