اعلام برنامه‌های روز نخست کاروان قرآنی در نجف اشرف + عکس
کد خبر: 3849297
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹

اعلام برنامه‌های روز نخست کاروان قرآنی در نجف اشرف + عکس

گروه جلسات و محافل ــ حرکت چهارمین دوره از سفرهای کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران با حضور تعدادی از قاریان، مدیحه‌سراها در راستای برپایی محافل قرآنی و برنامه‌های جانبی دیگر در ایام اربعین حسینی از تاریخ 17 مهرماه آغاز شده و تا 28 همین ماه ادامه دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از اتقان، کاروان قرآنی، روز گذشته، 19 مهر در نخستین روز حضور خود در نجف اشرف، برنامه‌هایی از جمله تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط قاری کشورمان حبیب صداقت در مقبره شهید آیت الله حکیم برپا کرد. همچنین در این موکب، اعضای گروه تواشیح و مدیحه‌سرایی انوارالهدی قم، چندین قطعه عاشورایی از آثار خود را اجرا کردند.

در ادامه برپایی کرسی‌های قرآنی، مهدی غلام‌نژاد، قاری ممتاز کشورمان، تلاوت اذان‌گاهی را در حسینیه آیت‌الله شاهرودی واقع در نجف اشرف اجرا کرد. مهدی سعادتی نیز با تلاوتش، مراسم سوگواری اربعین سیدالشهدا(ع) را در حسینیه آیت الله شاهرودی آغاز کرد. در ادامه برنامه‌های ویژه روز نخست، تلاوت اذان‌گاهی یوسف ایزدی در موکب حضرت ولی‌عصر(عج) شهرستان لنگرود و همچنین اقامه اذان مغرب و تلاوت آغازین مراسم سوگواری توسط علی حصاری در این موکب صورت گرفت.

یادآور می‌شود، مهدی غلام‌نژاد، حبیب صداقت و مجتبی پرویزی از تهران، قاسم مقدمی و شهید داودی از خوزستان، حامد علیزاده و جعفر عرفانیان از خراسان رضوی، سعید رحیمی از گلستان، یوسف ایزدی از گیلان و مهدی سعادتی‌کیا از لرستان از جمله قاریان حاضر در این کاروان هستند. همچنین گروه تواشیح و هم‌خوانی طوبی از تهران و انوارالهدی از قم از گروه‌های همراه کاروان نور خواهند بود که به اجرای مراسم متنوع و ابتهال‌خوانی خواهند پرداخت.

محسن زهدی‌‌علیپور از قم، امید حسین‌نژاد، مهدی رضایی، احسان سوختانلو و محسن رشیدی از خراسان رضوی، همچنین یوسف جعفرزاده از هرمزگان به دعوت موکب‌ها طی مراسم اربعین حضور دارند که این کاروان نیز از حضور آنها بهره‌مند می‌شوند. 

انتهای پیام
captcha