فراهم شدن ظرفیت اسکان ۳۰ هزار زائر اربعین در ایلام
کد خبر: 3849423
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹
سلیمانی دشتکی خبر داد:

فراهم شدن ظرفیت اسکان ۳۰ هزار زائر اربعین در ایلام

گروه اجتماعی ــ استاندار ایلام با اشاره به آغاز موج بازگشت زائران اربعین از مرز بین‌المللی مهران گفت: ظرفیت اسکان ۳۰ هزار نفر شب در استان ایلام ایجاد شده است.

فراهم شدن ظرفیت اسکان ۳۰ هزار زائر اربعین در ایلام
به گزارش ایکنا از ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار شامگاه شنبه، 20 مهرماه در حاشیه بازدید از موکب محبان امیرالمؤمنین(ع) سه راهی کارزان، اظهار کرد: این ظرفیت در اقامتگاه‌ها، موکب‌ها، مساجد و تکایا برای اسکان اضطراری زائران در زمان ازدحام جمعیت فراهم شده است.

وی با بیان اینکه در بخشنامه‌ای از تمامی فرمانداران خواسته شده امکانات لازم برای اسکان و پذیرایی از زائران را در نظر بگیرند، افزود: وزیر راه و شهرسازی و اعضای ستاد مرکزی اربعین در روزهای آینده با استقرار در مرز مهران وضعیت تردد را بررسی و تعداد اتوبوس‌های مورد نیاز برای حمل و نقل مناسب زائران را برآورد می‌کنند تا اقدامات لازم برای تأمین ناوگان حمل و نقل انجام شود.

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: حجم تردد زائران از مرز مهران در اربعین امسال از ابتدای ماه صفر تا امروز نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار برابر افزایش یافته و میانگین بالاترین خروج زائران از ۱۵۰ هزار نفر به ۲۵۰ هزار نفر افزایش یافته است.

استاندار ایلام ادامه داد: بالاترین تعداد برگشت زائران از مرز مهران در یک شبانه‌روز در اربعین سال‌های گذشته ۲۴۲ هزار نفر بود در حالی که امسال پیش‌بینی‌ها از میزان برگشت ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار نفر حکایت دارد.

وی تأکید کرد: هرچند امسال بیشتر زائران با خودروهای شخصی به مرز مهران مراجعه کرده‌اند و این مورد تا حدود زیادی از فشار ترابری زائران به خارج استان خواهد کاست اما با توجه به حجم زیاد زائرانی که با وسایل نقلیه عمومی خود را به مهران رسانده‌اند نیاز به سه هزار دستگاه اتوبوس برون شهری ضروری به نظر می‌رسد.

انتهای پیام
captcha