حوزه علمیه قم؛ مرکز بالندگی فکری در جهان اسلام
کد خبر: 3849496
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲

حوزه علمیه قم؛ مرکز بالندگی فکری در جهان اسلام

گروه معارف ــ رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: حوزه علمیه قم مرکز تنومند، تناور و بالندگی فکری در جهان اسلام و شاید اولین مرکز دینی جهان است لذا نگاه‌ها پس از انقلاب به حوزه علمیه متفاوت از پیش از انقلاب است.

حوزه علمیه قم مرکز تنومند و بالندگی فکری در جهان اسلام استبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، امروز، 21 مهر در آیین آغاز سال تحصلی دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: حوزه علمیه قم مرکز تنومند، تناور و بالندگی فکری در جهان اسلام و شاید اولین مرکز دینی جهان است، نگاه‌ها پس از انقلاب به حوزه علمیه متفاوت از پیش از انقلاب است و انتظار می‌رود با تمام ادیان مختلف جهان مرتبط باشد.

وی با اشاره به اینکه از بیش از 120 کشور جهان در حوزه علمیه مشغول به تحصیل هستند، افزود: دانشگاه ادیان و مذاهب بخش تکمیلی جامعةالمصطفی است و با آنان پیوند برادری داریم؛ دانشگاه ادیان و مذاهب شعبه‎ای در قم برای ارتباط با تمام ادیان جهان است.

نواب ادامه داد: دانشگاه ادیان و مذاهب جایی برای پذیرفتن و گفت‌وگو با همه ادیان است و علاوه بر آن پیام اسلام را به بشریت می‌رساند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب یادآور شد: حوزه با ارتباطات بین‌الملل خود مثل همیشه می‌درخشد، توقعات از حوزه علمیه چند صد برابر شده است و انتظارات از آن چه که هست پیشی گرفته و از طرفی حوزه علمیه با محدودیت‌های فراوانی که دارد اما همچنان مستحکم و رو به جلو در حال حرکت هستند.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی با اشاره به اینکه هدف دانشگاه ادیان و مذاهب از برگزاری کنفرانس‌های بین‌المللی، خودنمایی نیست، گفت: پذیرش دانشجوی غیرایرانی از سال گذشته آغاز شد و امروز ۳۹۰ دانشجوی خارجی از ۲۰ کشور جهان از جمله اسکاتلند، هند، آلمان و اتریش و..در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند؛۳۷ اردوی دانشجویی به هند، گرجستان، آلمان، فرانسه، دانمارک و اسپانیا داشتیم همچنین۳۱ استاد خارجی و ۲ استاد دائمی خارجی در این دانشگاه تدریس کردند.

نواب با اشاره به اینکه تاکنون ۲۶۴ استاد از ۹۹ کشور جهان در این دانشگاه آمدند، گفت: اساتید دانشگاه‌های جهان را دعوت می‌کنیم و در اینجا شیعه‌شناسی را آموزش می‌بینند و بعد به کشورهای خود بر می‌گردند و یک ریال بابت سفر رفت و برگشت آنان پرداخت نمی‌کنیم و هزینه‌های سفر خود را می‌دهند.

وی افزود: ۴۰ نفر استاد دانشگاه از ۱۷ کشور جهان در بهمن ماه با هزینه‌های شخصی خود آمدند تا پیروزی انقلاب اسلامی ایران را از نزدیک ببینند.

نواب ادامه داد: ۱۰۱ تفاهم نامه با کل دانشگاه‌های جهان از جمله کشور آلمان، ژاپن، عراق، اسپانیا، افغانستان و پاکستان امضا شده‌ است.

انتهای پیام
captcha