جوان‌شدن منابع انسانی در بخش قضایی
کد خبر: 3849560
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷

جوان‌شدن منابع انسانی در بخش قضایی

گروه سیاست و اقتصاد ــ رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: امروز با جابه‌جایی صورت گرفته در دادگاه عمومی و تجدیدنظر و با تلاش مسئولان قوه‌قضاییه، نیروی انسانی به مجموعه واحدهای قضایی مرکز استان تزریق شده و جوان شدن منابع انسانی ما در بخش قضایی باعث شده که توفیقات خوبی را در دادسرا داشته باشیم.

جوان شدن منابع انسانی در بخش قضایی؛ توفیقات خوب در دادسرابه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، غلامعلی صادقی، رئیس کل دادگستری خراسان رضوی، امروز، 21 مهرماه در مراسم تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در محل مجتمع قضایی دادگاه انقلاب اسلامی، اظهار کرد: از سال ۹۱ که آغاز به کار کردم، اقداماتی انجام شد، یک مورد توسعه ضرورت شعب دادسرا در مشهد و سطح استان بود. در سال ۹۱ مجموع شعب تحقیق ما ۱۵۷ شعبه بوده که امروز به ۲۱۱ شعبه توسعه یافته و تعدادی در مرکز و تعدادی در شهرستان‌های استان مشغول به کار هستند.

وی افزود: در سال ۹۱ میانگین موجودی شعب در شهرستان‌‎ها غیر مشهد ۲۷۰ فقره پرونده بوده که امروز به ۱۷۰ کاهش یافته و موجودی شعب در نواحی و دادسرای مشهد از 330 فقره در سال ۹۱ به کمتر از ۲۰۰ فقره رسیده است. از جهت منابع انسانی در سال ۹۱ تعدادی از همکاران در سمت دادیاری و بازپرسی تقاضای بازنشستگی کردند، امروز با جابه‌جایی صورت گرفته در دادگاه عمومی و تجدیدنظر و با تلاش مسئولان قوه‌قضاییه، نیروی انسانی به مجموعه واحدهای قضایی مرکز استان تزریق شده و جوان شدن منابع انسانی ما در بخش قضایی باعث شده که توفیقات خوبی را در دادسرا داشته باشیم.

صادقی با بیان اینکه دادسرای استان و مشهد در پیشگیری از وقوع جرم، احیای حقوق عمومی و حفاظت از بیت‌المال در کل کشور پیشگام بوده است، عنوان کرد: اقدامات خوبی صورت گرفته و با حمایت‌‎های دادستان کل کشور، معاونت ویژه این موارد تأسیس شد، هنوز کارهایی در بخش تحقیق و نیز حوزه پیشگیری و حفاظت از حقوق بیت‌المال و احیای حقوق عامه باقی مانده که با معرفی دادستان مشهد این مسیر ادامه پیدا خواهد کرد و امیدواریم بهتر و بیشتر از گذشته دادسرای استان خراسان و مرکز استان در این زمینه‌ها و زمینه‌های لازم پیشگام باشد که منافع آن به امنیت و آسایش جامعه برمی‌گردد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: من با آغاز کار آقای درودی امیدوار هستم و آینده دادسرا را بهتر از گذشته می‌بینیم، امیدوارم دادسرا را در شرایط بهتر از گذشته داشته باشیم. در بین سمت‎های موجود در قوه‌قضاییه هیچ سمتی به اهمیت دادستانی به دلیل تعدد و تنوع وظایف و اختیاراتی که دادستان داشته و انتظاراتی که جامعه در افکار عمومی از دادستان دارد، وجود ندارد.

در ادامه محمدحسین درودی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی، تصریح کرد: بار مسئولیت سنگین دادستانی مرکز استان به عهده من گذاشته شده است و امیدوارم در دوران خدمت آنچه مدنظر مقام معظم رهبری، رئیس قوه‌قضاییه و دادستان کل کشور است را عملیاتی کنم.

وی گفت: ۱۰ مورد توصیه دادستان کل کشور دغدغه خود من نیز هست، ما تلاش خواهیم کرد جهادگونه عمل کنیم زیرا در موقعیت فعلی نظام، مسئولان باید جهادگونه خدمت کنند و قول می‌دهم با کمک همکاران قضایی در سطح استان و سایر افراد به این توصیه‌ها جامه عمل بپوشانم.

انتهای پیام
captcha