اربعین؛ قدرت نرم نظام اسلامی
کد خبر: 3849689
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۶

اربعین؛ قدرت نرم نظام اسلامی

گروه اجتماعی ــ معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه پیاده‌روی میلیونی اربعین قدرت نرم اسلام و جمهوری اسلامی است، گفت: باید از ظرفیت عظیم اربعین حسینی استفاده کنیم.

اربعین؛ قدرت نرم نظام اسلامی

به گزارش ایکنا از سمنان، جمال عرف، رئیس ستاد انتخابات کشور، شب گذشته، 21 مهر در نشست با معتمدین، فعالان سیاسی، اجتماعی و نهادهای مدنی استان که در استانداری برگزار شد، با بیان اینکه پیاده‌روی میلیونی اربعین قدرت نرم اسلام و جمهوری اسلامی است، گفت: با وجود تمام فشارها باز هم‌ خود را به جهانیان نشان می‌دهیم و باید از این ظرفیت بزرگ که امام‌ حسین(ع) در اختیار ما قرار داده است، استفاده کرد.

وی ادامه داد: امروز قدرت نرم ‌جمهوری اسلامی دشمنان نظام‌ را به هراس انداخته و در برابر مواردی که تمامیت ارضی، قوانین بین‌الملل و منافع مردم را تضییع کند، واکنش نشان خواهد داد.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: همان‌گونه که عربستان در یمن با قدرت نظامی و زورگویی قصد حل مشکلات را دارد، ترکیه نیز باید هرچه سریع‌تر برای حل مشکلات خود و گرفتار نشدن به عاقبت عربستان سعودی، حل موضوعات خود را بدون قدرت نظامی در دستور کار قرار دهد.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه رسالت اصلی ما تقویت احزاب و تشکل‌هاست، یادآور شد: ۱۱۶ حزب دارای مجوز در حال فعالیت هستند که این احزاب در سطوح ‌مختلف اصول‌گرا، اصلاح‌طلب، مستقل و غیره و در قالب استانی و کشوری به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

به گفته عرف، باید کوشید تا امید در جامعه تقویت ‌ شود، زیرا مسیر پیش رو، با فشارهای بیرونی و مسائل داخلی پیچیده است که در این راستا مسائل، ‌ مباحث و گفت‌وگوها و اختلاف‌نظرها باید در صندوق‌های رأی حل‌وفصل شود و باید بر اساس برنامه‌ها و بدون حُب و بُغض پای صندوق‌های رأی حاضرشده و رأی دهیم.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات آتی، قانون و عمل به آن، برای تمامی مجریان، ناظران و مسئولان امری ضروری است، گفت: انتخابات آتی، ‌ قطعاً بازتاب‌های بین‌المللی خواهد داشت که بر این اساس باید تلاش کرد تا زمینه حضور تمامی سلایق و علایق برای حضور حداکثری در انتخابات بر ‌مبنا و چارچوب قانون، فراهم‌ شود.

عرف متذکر شد: مشارکت، ‌ سلامت، رقابت و امنیت چهار رُکن طراحی‌شده برای برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم است.

انتهای پیام
captcha