ارائه خدمات به ۲۰ هزار زائر در موکب اوقاف زنجان
کد خبر: 3849710
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴

ارائه خدمات به ۲۰ هزار زائر در موکب اوقاف زنجان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف استان زنجان گفت: روزانه ۲۰ هزار نفر از خدمات موکب اوقاف در سامرا استفاده می‌کنند و کالا‌های مورد نیاز برای موکب اربعین توسط ۱۰ خودروی سنگین به محل اعزام شده است.

روزانه 20 هزار زائر از خدمات موکب اوقاف زنجان استفاده می‌کنندحجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با اشاره به استقرار موکب اوقاف زنجان در سامرا اظهار کرد: این موکب تا 30 مهرماه به زائران خدمت‌رسانی خواهد کرد یعنی تا 3 روز پس از اربعین نیز دایر است.
وی تعداد خادمان این موکب را 100 نفر برشمرد و گفت: روزانه 20هزار نفر از خدمات این موکب استفاده می‌کنند و کالاهای مورد نیاز برای موکب اربعین توسط 10 خودروی سنگین به محل اعزام شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ادامه داد: نانوایی سیار نیز در کنار موکب دایر شده که در آن 15 نفر نانوا به صورت سه شیفت فعالیت می‌کنند و برای فعالیت این نانوایی 20 تن آرد برای پخت ارسال شده است.
وی با اشاره به اینکه امسال در موکب اربعین از ظروف یکبار مصرف کمتر استفاده می‌شود، ابرازکرد: به علت نظافت شهر سامرا از لیوان استفاده و در این موکب آب نبات، تخم شربتی و چای در بین زائران توزیع می‌شود.
این مسئول همچنین از اجرای برنامه‌های فرهنگی در موکب خبر داد و گفت: در این موکب به صورت شبانه سخنرانی و عزاداری برگزار می‌شود؛ علاوه بر این کتابچه‌های فرهنگی نیز برای زوار آماده شده و توزیع شده است.
کرمی در ادامه در ارتباط با هزینه‌کرد مبالغ در موکب اوقاف نیز گفت: اعتبارات مربوط به این موکب از محل موقوفات تامین شده و بخشی نیز توسط خیرین اهدا شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه در این موکب‌ها به‌ طور ۲۴ ساعته خدمات ارائه می‌شود، اضافه کرد: برپایی نماز جماعت، صبحانه، نهار، شام و بسته‌های فرهنگی یکی از خدماتی است که در این موکب ارائه می‌شود.
انتهای پیام
captcha