توصیه‌های یک پزشک به زائران اربعین
کد خبر: 3849770
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸

توصیه‌های یک پزشک به زائران اربعین

گروه اجتماعی ــ یک پزشک با اشاره به اینکه با توجه به طولانی بودن مسیر پیاده‌روی اربعین احتمال تاول زدن پا وجود دارد، گفت: زائرانی که در طول مسیر با این مشکل مواجه شدند توقف کرده و برای مدتی استراحت کنند.

توصیه‌های یک پزشک به زائران اربعین حسینی

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از خبرنگار موکب رسانه‌ای فجر استان، محمدجواد ثاقب حسینی یکی از پزشکان مستقر در مسیر پیاده‌روی اربعین امروز 21 مهر با تأکید بر رعایت توصیه‌های بهداشتی به‌منظور سلامت زائران در مسیر اربعین گفت: یکی از مشکلاتی که برخی زوار با آن روبه‌رو هستند تاول‌های پاست.

وی با اشاره به اینکه تاول پای زائران عمده‌ترین دلیل مراجعه زائران به موکب‌های هلال احمر است، افزود: زائرانی که در طول مسیر با این مشکل مواجه شدند تاول‌ها را نترکانند و دراز کشیده پاهایشان را کمی از سطح زمین بالاتر قرار داده و برای مدتی استراحت کنند.

ثاقب حسینی با اشاره به اینکه در صورت بزرگ بودن تاول و در دسترس نبودن پزشک بهترین اقدام شست و شوی مرتب پاهاست، یادآور شد: در این مواقع بهتر است یک سوزن سر داغ را از تاول عبور داده و انتهای آن را گره زده و در کف پا یک گاز استریل متصل به بتادین حائل کنید.

این پزشک با بیان اینکه زائران اربعین حتی‌المقدور شب حرکت کنند تا دچار گرمازدگی نشوند، ادامه داد: به دلیل آلودگی بیش از حد هوا تا حد امکان از آوردن کودکان پرهیز شود.

این پزشک عمومی به زائران توصیه کرد: قبل از حرکت واکسن مننژیت تزریق و سعی کنند در ساعت گرم روز حرکت نکنند و زائران حتماً باید از آب‌های درپوش‌دار و بهداشتی استفاده کنند.

به گفته وی، شستن مکرر دست‌ها فراموش نشود، زائران از غذاهای مانده استفاده نکنند و سعی کنند آب کلرینه به همراه داشته و چند قطره در آب آشامیدنی خود بچکانند.

ثاقب حسینی استفاده از ماسک را به دلیل آلودگی هوا ضروری دانست و افزود: زائران اربعین در صورت بروز مشکل و گرمازدگی به مراکز هلال احمر مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha