ثبت‌نام بیش از 65 هزار زائر همدانی در سماح
کد خبر: 3849869
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲
تا به امروز؛

ثبت‌نام بیش از 65 هزار زائر همدانی در سماح

گروه اجتماعی ـ جانشین رئیس سازمان حج و زیارت استان همدان از ثبت‌نام بیش از 65 هزار نفر از زائران مشتاق حرم ابا عبدالله حسین(ع) در سامانه سماح در همدان خبر داد.

ثبت‌نام بیش از 65 هزار زائر همدانی در سماححسین کریم پور، جانشین رئیس سازمان حج و زیارت استان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به تعداد ثبت‌نام کنندگان همدانی در سامانه سماح گفت: از ابتدای ثبت نام تا کنون 65 هزار نفر از مشتاقان امام حسین (ع) برای پیاده‌روی اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند.
وی افزود: این ثبت‌نام‌ها تا دو روز روزمانده به اربعین ادامه دارد اما با توجه به اینکه تعداد زیادی از مردم برای شرکت در مراسم اربعین اعزام شده‌اند پیش‌بینی ما این است که قبل از اربعین ثبت‌نام‌ها بسیار کاهش پیدا کند چرا که اوج ثبت‌نام ها تمام شده است.
کریم‌پور با بیان اینکه هزینه بیمه برای زائران اربعین نسبت به سال گذشته تغییری نکرده اما تعهدات بیمه افزایش یافته است، گفت: بیمه یکی از الزاماتی محسوب می‌شود که خدمات قابل توجهی برای بیمه شدگان به دنبال دارد بنابراین توصیه ما این است که تمامی زائران با ثبت نام در سماح ضمن تکمیل اطلاعات و پرداخت هزینه‌های بیمه ۱۵ هزار تومان و خدمات درمانی ۷ هزارتومان برای ثبت نام دراین سامانه اقدام کنند.
وی در ادامه با اشاره به تعداد زائران ثبت‌نامی در سال گذشته یادآور شد: سال گذشته تعداد 70 هزار ویزا برای زائران همدانی صادر شده بود که در مقایسه با آمار ثبت‌نامی امسال اندکی کاهش یافته است.
کریم‌پور افزود: علت کاهش افراد ثبت‌نامی در سالجاری برداشتن اجبار ثبت‌نام در سامانه سماح و لغو دریافت ویزا بوده است که محدودیت کمتری را برای ثبت‌نام زائران ایجاد کرده است.

انتهای پیام
captcha