روزانه ۲ هزار زائر در موکب «الامام الخمینی» یزد پذیرایی می‌شوند
کد خبر: 3849980
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲

روزانه ۲ هزار زائر در موکب «الامام الخمینی» یزد پذیرایی می‌شوند

گروه اجتماعی ــ به‌طور متوسط روزانه ۲ هزار نفر از زائران امام حسین‌(ع) در موکب‌ الامام الخمینی (ره) اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان یزد اسکان و پذیرایی می‌شوند.

روزانه ۲هزار زائر در موکب «الامام خمینی» یزد پذیرایی و اسکان می‌شوندمحمدحسین کاظمی، رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان یزد در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه موکب الامام الخمینی (ره) اوقاف استان میزبان زائران اربعین حسینی در کربلاست، اظهار کرد: به‌طور متوسط روزانه ۲ هزار نفر از زائران عتبات عالیات که از این محور به سمت حرم امام حسین(ع) عزیمت می‌کنند در موکب‌های امام خمینی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان یزد اسکان و پذیرایی می‌شوند.

وی ادامه داد: به‌منظور خدمات‌‌رسانی به زائران تمهیدات لازم برای پخت روزانه ۵۰۰ پرس غذا و نان در موکب اوقاف استان فراهم شده که علاوه بر آن میان‌وعده و چای و شربت نیز به زائران ارائه می‌شود.

کاظمی با اشاره به اینکه اسکان بیش از یک هزار نفر در شبانه‌روز از دیگر خدمات این موکب است، بیان کرد: همچنین زائران می‌توانند از خدمات زیارت مجازی در قالب دوربین چشمی بهره‌مند شوند.

توزیع آش گندم از محل موقوفات تاجر طهرانی

رئیس اداره اوقاف یزد از توزیع یک هزار پرس آش گندم از محل موقوفات تاجر طهرانی در این موکب خبر داد و گفت: در موکب امام خمینی‌(ره) کربلا وابسته به اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، روزانه یک هزار پرس آش گندم از محل اجرای نیات موقوفه تاجر طهرانی بین زائران اربعین حسینی توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر پخت این آش در وعده‌های شام و ناهار، تدارک میان وعده‌های مختلف از قبیل طبخ حلوا و شله زرد‌ برای زائران در نظر گرفته شده است‌.

کاظمی با اشاره به برگزاری مراسم‌ مختلف عزاداری و روضه‌خوانی با حضور مبلغان و مداحان در این موکب گفت: این موکب به‌صورت شبانه‌روزی در حال ارائه خدمت‌رسانی به زائران سیدالشهدا‌(ع) است.

انتهای پیام
captcha