گشایش نمایشگاه خوشنویسی قرآنی هنرمندان سیرجانی
کد خبر: 3849981
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۶

گشایش نمایشگاه خوشنویسی قرآنی هنرمندان سیرجانی

گروه فرهنگی ــ نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان و اساتید برتر خوشنویسی سیرجان با موضوعات قرآنی و فرهنگی همزمان با نکوداشت هفته خوشنویسی طی مراسمی با حضور مدیرکل ارشاد استان و مسئولان شهرستان گشایش یافت.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمد محمودآبادی، سرپرست فرمانداری سیرجان در مراسم گشایش نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان سیرجان، گفت: سالانه بیش از 300 نفر هنر خوشنویسی را در این شهرستان آموزش می‌بینند و شهرستان سیرجان با وجود 50 نفر خوشنویس ممتاز و 10 نفر از اساتید خوشنویسی فوق ممتاز از شهرستان‌های برتر استان کرمان در هنر خوشنویسی است.

محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: استان کرمان در همه زمینه‌های هنری از جمله خوشنویسی از استان‌های ممتاز کشور است و امروزه جایگاه هنر در بین مردم شناخته شده است و مردم هم استقبال خوبی از این هنر جذاب دارند.

وی بیان کرد: هنر خوشنویسی از هنرهای اسلامی و باستانی است که هرگز فراموش نمی‌شود و ما هم باید در این زمینه و رسیدن به جایگاه مطلوب این هنر جذاب سرمایه‌گذاری کنیم.

در این نمایشگاه که به مدت یک هفته برای بازدید عموم دایر است، 45 اثر تابلو برتر خوشنویسی با موضوعات قرآنی، احادیث، اشعار سعدی و حافظ در معرض دید عموم قرار گرفته است.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم از 20 هنرمند و استاد پیشکسوت هنر خوشنویسی در شهرستان سیرجان تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha