ارتقای دانش دینی زائران غیرایرانی؛ از اهداف مجموعه اوقاف
کد خبر: 3849998
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹

ارتقای دانش دینی زائران غیرایرانی؛ از اهداف مجموعه اوقاف

گروه فرهنگی ــ معاون فرهنگی اوقاف سیستان‌و‌بلوچستان گفت: تلاش مجموعه سازمان اوقاف در حوزه برنامه‌های فرهنگی، تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی و اسلامی بین زائرین غیرایرانی و پاسخگویی به نیاز زائران به دانش دینی است.

حجت‌الاسلام محسن اشرفیان، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: طرح خدمت‌رسانی به زائران پاکستانی از ۸ مهرماه به‌صورت رسمی در موکب سازمان اوقاف محور زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان آغاز شده و هر روز آمار ورودی زائران به موکب رو به افزایش است.

وی اظهار کرد: علاوه بر بحث اسکان و پذیرایی از زائران، بحث اجرای برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی نیز از دیدگاه سازمان اوقاف از اهمیت خاصی برخودار است.

معاون فرهنگی اوقاف استان افزود: هر ساله در این طرح برای اینکه زائران پاکستانی بتوانند بهتر از برنامه‌های فرهنگی استفاده کنند مبلغان اردو‌‌زبان در بازه زمانی ورود زائران اربعین به استان سیستان‌و‌بلوچستان در موکب امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) زاهدان مستقر می‌شوند.

اشرفیان ادامه داد: اقامه نماز جماعت، برپایی مجالس سخنرانی مذهبی و عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع)، زیارت پرچم حضرت امام حسین(ع)، پخش سریال مختارنامه از جمله برنامه‌های فرهنگی است که ویژه زائران در این موکب اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: ایستگاه «همه واقف باشیم» نیز در راستای معرفی و تبلیغ سنت حسنه وقف در زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان برپا شده است که در آن کارشناسان ما، مراجعه‌کنندگان را با ثمرات دنیایی و اخروی وقف آشنا می‌کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین برای اینکه زائران کودک و نوجوان نیز اوقات خوشی را در این موکب سپری کنند غرفه کودک و نوجوان با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان راه‌اندازی و فضای بازی برای آنان فراهم شده است.

وی افزود: برپایی غرفه سؤالات شرعی با حضور مبلغان اردو زبان و موکب همسران شهدا جهت خدمت‌رسانی به بانوان زائر و رفع نیازهای ضروری آنان از دیگر اقدامات فرهنگی سازمان اوقاف است.

اشرفیان با بیان اینکه زائران پاکستانی بسیار علاقه‌مند به فرهنگ و مقدسات اسلامی بوده اما متأسفانه در کشور خود از امکانات کافی برخودار نیستند، اظهار کرد: تلاش مجموعه سازمان اوقاف در حوزه برنامه‌های فرهنگی، تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی و اسلامی بین زائران غیرایرانی و پاسخگویی به نیاز زائران به دانش دینی است.

انتهای پیام
captcha