اولویت‌های طرح توسعه مشاغل خانگی؛ شبکه‌سازی، تیم‌سازی و شناسایی بازار فروش
کد خبر: 3850021
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹

اولویت‌های طرح توسعه مشاغل خانگی؛ شبکه‌سازی، تیم‌سازی و شناسایی بازار فروش

گروه اجتماعی_ معاون آموزشی جهاددانشگاهی و رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان گفت: اولویت اصلی در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی شبکه‌سازی و تیم‌سازی و شناسایی بازار فروش برای عرضه محصولات و ارائه خدمات است.

اولویت‌های طرح توسعه مشاغل خانگی؛ شبکه‌سازی، تیم‌سازی و شناسایی بازار فروشبه گزارش ایکنا از اردبیل، محمدصادق بیجندی، معاون آموزشی جهاددانشگاهی و رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان، روز گذشته، 22 مهرماه در دیدار با مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل، اظهار کرد: جهاددانشگاهی اردبیل با اجرای طرح‌های توانمندسازی، دو هزار و 102 نفر را ساماندهی و وارد چرخه بازار و اشتغال خواهد کرد که اولویت اصلی در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی شبکه‌سازی و تیم‌سازی و شناسایی بازار فروش برای عرضه محصولات و ارائه خدمات است.
وی با بیان اینکه در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی سهم استان اردبیل دو هزار نفر است، افزود: با شبکه‌سازی درست و هدفمند و استفاده از ظرفیت پیشران‌های ملی و استانی می‌توان زمینه خوبی را برای توسعه اشتغال و بازار فراهم کرد.
معاون آموزشی جهاددانشگاهی و رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان با اشاره به اینکه در طرح‌های توانمندسازی افراد، وابسته به تسهیلات و چرخه حمایتی نمی‌شوند، تصریح کرد: در حال حاضر فروشگاه‌هایی در حال راه‌اندازی است تا افراد توانمند بتوانند محصولات خود را به راحتی به بازار عرضه کند.
بیجندی یکی از مشکلات محصولات خانگی را برند‌سازی دانست و بیان کرد: طرح توسعه مشاغل خانگی بستر خوبی برای توسعه روند اقتصادی استان‌ها فراهم خواهد کرد.
معاون آموزشی جهاددانشگاهی و رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان با بیان اینکه برای جهاددانشگاهی افتخار است تا بتواند در کشور نقش‌آفرینی کند، گفت: در این طرح هدف تنها ایجاد شغل نیست بلکه توانمندسازی برای رسیدن به اشتغال پایدار است.
بیجندی با قدردانی از اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل، از اختصاص 40 درصد از سهمیه دو هزار نفری استان اردبیل در طرح ملی مشاغل خانگی به حوزه زنان بویژه زنان سرپرست خانوار خبر داد و از جهاددانشگاهی اردبیل خواست تمام تلاش خود را برای تحقق اهداف طرح به کار گیرد.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل نیز در این نشست اظهار کرد: در طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار پیشران‌ها با جهت‌دهی درست به جامعه هدف می‌توانند بسیاری از مشکلات اشتغال استان را رفع کنند.
فریبا محمدلو با بیان اینکه جهاددانشگاهی اردبیل برنامه‌های توسعه‌ای خوبی برای استان دارد، افزود: با توجه به اجرای بهینه طرح‌های واگذار شده توسط این نهاد، اعتماد دستگاه‌های اجرایی استان برای واگذاری طرح‌های مختلف به جهاددانشگاهی استان اردبیل جلب شده است.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته و سالجاری، دفتر امور بانوان و خانواده استان اردبیل و جهاددانشگاهی کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی مهارت افزایی و توانمندسازی خوبی در سطح استان برگزار کردند، گفت: در حال حاضر پیگیری خوبی در جهت اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار توسط جهاددانشگاهی استان انجام گرفته است که امیدواریم اجرای این طرح توسعه اشتغال استان را رقم زند.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل اجرای این طرح را عامل مؤثری در بهبود وضعیت زنان سرپرست خانوار دانست و افزود: با توجه به روند رو به رشد آسیب‌های اجتماعی در کشور، این طرح می‌تواند علاوه بر کاهش این آسیب‌ها، مشکلات اقتصادی استان‌ها را نیز رفع کند.
محمدلو بیان کرد: جهاددانشگاهی استان اردبیل مجموعه فعال و برنامه محور است و با توجه به ظرفیت‌های موجود و نیاز استان به عرصه‌های مختلف ورود می کند و در جهت رفع آن گام برمی‌دارد.

انتهای پیام
captcha