درخشش حوزه هنری کهگیلویه‌و‌بویراحمد در جشنواره ملی فیلم «ایثار»
کد خبر: 3850071
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵

درخشش حوزه هنری کهگیلویه‌و‌بویراحمد در جشنواره ملی فیلم «ایثار»

گروه فرهنگی ــ رئیس حوزه هنری کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: فیلم کوتاه «یک دست صدا دارد» از تولیدات حوزه هنری استان از سومین جشنواره ملی فیلم کوتاه ایثار تندیس بهترین تصویربرداری را گرفت.

درخشش حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره ملی فیلم ایثار

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌و‌بویراحمد، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری ‌استان، شریف اسلامی، رئیس حوزه هنری استان، امروز، 23 مهرماه با بیان اینکه برترین‌های سومین دوره جایزه ملی فیلم ایثار دوشنبه شب در تالار ایوان شمس تهران معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند، اظهار کرد: فیلم کوتاه یک دست صدا دارد به کارگردانی سعید کریمی فیلم ساز هم استانی به مدت 3 دقیقه در سال 97 در واحد هنر‌های تصویری حوزه هنری تولید شده و تاکنون در جشنواره‌های مختلف موفق به کسب رتبه شده است.

وی افزود: موضوع این فیلم که در مزرعه ذرتی حدفاصل شهرهای دهدشت و گچساران فیلمبرداری شده است درباره زنی است که یک دست دارد و دو دختر دوقلوی او هر روز دست‌های مصنوعی مادر را به مترسک مزرعه که دست ندارد وصل می‌کنند.

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: نویسنده و کارگردان این فیلم کوتاه سعید کریمی است و دستیار کارگردان جلال مهدوی، بازیگران فاطمه قیصری، ماهور و ماهک شاکری، تصویر‌بردار داود کرم‌پور، صدابردار پژمان امیرنژاد، منشی صحنه الهام یزدان‌شناس، عکاس فاطمه اعتباری، طراح صحنه و لباس فاطمه قیصری، مدیر تولید داود کرم‌پور، تدوین و صدا گذاری سعید کریمی و اصلاح رنگ استودیو هنر ماندگار هستند.

اسلامی ابراز کرد: فراخوان سومین جشنواره ملی فیلم ایثار در خردادماه منتشر شده بود و شرکت‌کنندگان جشنواره تا پایان شهریورماه فرصت داشتند که آثار خود را در قالب فیلمنامه و فیلم ۱۲۰ ثانیه‌ای و با موضوع ایثار اجتماعی به دبیرخانه این جشنواره ملی ارسال کنند. این جشنواره با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران، انجمن سینمای جوان ایران، شبکه یک سیما، شبکه مستند، آی فیلم و معاونت فرهنگی قوه قضاییه برگزار شد.

وی ابراز کرد: در این دوره در مجموع ۲۸۴ اثر در بخش فیلم و ۴۹۰ اثر در بخش فیلمنامه به دبیرخانه این جشنواره رسیده بود که ۱۰۵ اثر در بخش فیلم و ۱۱۱ اثر در بخش فیلمنامه انتخاب شده و در مرحله نهایی ۸ فیلم و ۴ فیلمنامه برگزیده شدند.

انتهای پیام
captcha