افتتاح ۱۵ پروژه ویژه هفته ورزش در سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3850094
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴

افتتاح ۱۵ پروژه ویژه هفته ورزش در سیستان‌وبلوچستان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل ورزش و جوانان سیستان‌و‌بلوچستان گفت: هفته تربیت بدنی و ورزش از ۲۶ مهرماه با شعار «پیش به‌سوی ایرانی فعال» آغاز و به همین مناسبت ۱۵ پروژه در سطح استان به بهره‌برداری می‌رسد.

ادهم کرد زابلی، مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: هفته تربیت بدنی و ورزش از 26 مهرماه با شعار «پیش به‌سوی ایرانی فعال» آغاز و به همین مناسبت 15 پروژه در سطح استان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه میزان اعتبار این پروژه‌ها 9 میلیارد و 700 میلیون تومان است، ادامه داد: همچنین تعداد 456 ویژه‌برنامه هم در طول هفته تربیت بدنی و ورزش در سطح شهرستان‌های نوزده‌گانه استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بیان کرد: ورزش استان طی سال‌های اخیر با پیشرفت خوبی همراه بوده است، به‌طوری که رتبه کشوری ما به 17 ارتقاء پیدا کرده و در ورزش‌هایی مانند کبدی، سپک تاکرا، ووشو و بوکس حرفی برای گفتن داریم.

وی با اشاره به جایگاه والای ورزشکاران سیستان‌و‌بلوچستان در عرصه ملی، اظهار کرد: با اقدامات مطلوب انجام شده در سال‌های اخیر هم‌اینک ۱۲۸ نفر از ورزشکاران این استان به اردوی تیم ملی دعوت شده‌اند.

کُرد زابلی به موفقیت‌های ورزشکاران استان در رقابت‌های ملی اشاره کرد و افزود: سال گذشته 31 مدال و امسال تاکنون 51 مدال کسب کرده‌ایم، با این‌حال مدال‌آوری ما در بخش بانوان ضعیف است؛ علی‌رغم تلاش‌هایی که شده هنوز متأسفانه در ورزش بانوان به جایگاهی که شایسته است نرسیده‌ایم.

این مقام مسئول عنوان کرد: توسعه ورزش مایه نشاط، سلامتی و امید جامعه است؛ ما نیاز جوانان استان را در نظر داریم و از همه توان خود برای ایجاد فضای ورزش و رقابت سالم برای این قشر از جامعه استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha