توسعه اجرای برنامه‌های فرهنگی و کتابخوانی در روستاهای اردبیل
کد خبر: 3850105
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲

توسعه اجرای برنامه‌های فرهنگی و کتابخوانی در روستاهای اردبیل

گروه فرهنگی- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: توسعه فضا‌های کتابخانه‌ای و اجرای برنامه‌های فرهنگی و کتابخوانی به ویژه در مناطق روستایی جزو اولویت‌ها بوده و در این زمینه پیگیری‌های اساسی انجام می‌شود.

توسعه اجرای برنامه‌های فرهنگی و کتابخوانی در روستاهای اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، پروانه رضاقلیزاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، صبح امروز، ۲۳ مهرماه در دیدار با مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل، با اشاره به منابع درآمدی و هزینه‌کرد کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، اظهار داشت: بسترسازی برای توسعه فضا‌های کتابخانه‌ای و اجرای برنامه‌های فرهنگی و کتابخوانی در کتابخانه‌های شهری و روستا‌یی در اولویت کار قرار گرفته است.
وی افزود: این برنامه به صورت مستمر در کتابخانه‌ها برگزار می‌شود که با استقبال مخاطبان و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی قرار گرفته است.
رضاقلیزاده با اشاره به نیاز این مجموعه‌های فرهنگی برای تامین منابع مکتوب در سطوح مختلف به ویژه کتاب حوزه کودک و نوجوان تصریح کرد: در این زمینه رایزنی‌های مختلف با گروه‌ها و اصناف مختلف صورت گرفته است که این امر در تامین نیاز‌های علمی کودکان و نوجوانان تاثیرگذار خواهد بود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با اشاره به نیاز‌های مختلف کتابخانه‌های عمومی در بخش تامین تجهیزات، توسعه کتابخانه‌ها در مناطق مختلف و توسعه فعالیت‌های کتابخوانی و فرهنگی در روستا‌های استان گفت: در این زمینه نیازمند مساعدت نهاد‌ها و سازمان‌های مختلف هستیم.
مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل نیز در این نشست در مورد شان و منزلت کتاب بیان کرد؛ استفاده از ظرفیت‌ها و چهره‌های شاخص فرهنگی، ورزشی، هنری، مذهبی به عنوان الگو‌های تاثیرگذار نقش مهمی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی خواهد داشت.
رسول نوع‌پرور با اشاره به ماده ۱۷۲ قانون مالیات‌های مستقیم در خصوص بخشودگی مالیاتی اصناف و بخش صنعت افزود: قانونگذار به منظور حمایت از بخش فرهنگی با تصویب این ماده برای کسانی که از بخش فرهنگی حمایت کنند معافیت‌هایی را در نظر گرفته است.

انتهای پیام
captcha