مستندسازی اربعین با نگاهی نو و خلاقانه ترسیم شود
کد خبر: 3850226
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶

مستندسازی اربعین با نگاهی نو و خلاقانه ترسیم شود

گروه فرهنگی ــ همایش «همنوا با مسیر عشق» نشست مسئولان و هنرمندان اصفهانی با موضوع اربعین در اندیشه حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بود که روز گذشته برگزار شد.

مستند سازی اربعین باید با نگاهی نو و خلاقانه ترسیم شود

به گزارش ایکنا از اصفهان به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، این نشست با همکاری سازمان‌های فرهنگی استان اصفهان از جمله موسسه تنظیم ونشر آثار امام خمینی (ره) اصفهان، حوزه هنری استان اصفهان، صدا وسیمای مرکز اصفهان و سازمان تبلیغات اسلامی با حضور جمعی از هنرمندان شاخص اصفهانی و با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی گرجی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در روز  22 مهرماه در نگارستان امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این نشست ضمن بیان لزوم اهمیت زنده نگاه داشتن سنت حسنه پیاده روی اربعین ، بر ضرورت نشان دادن اربعین در آثار هنرمندان اصفهانی تاکید شد.

همچنین لزوم مستندسازی این حرکت عظیم فرهنگی مطرح و خاطرنشان شد که مستندسازی این حرکت پرشور حسینی باید با نگاهی نو و خلاقانه ترسیم شود.

در همایش «همنوا با مسیرعشق» که به منظور آگاه سازی هنرمندان اصفهانی رشته‌های مختلف هنری برای همراه شدن با خلق اثر از این حرکت و شور حسینی برگزار شد علاوه بر مطرح کردن اندیشه های امام راحل به تجلی زیبایی اربعین در اندیشه‌های مقام معظم رهبری نیز پرداخته شد و تاکید شد که اربعین آیینه‌ای از حماسه ی عظیم عاشورا است و اهمیت دادن به حماسه مقاومت حسینی در برابر ظلم است و شایسته است هنرمندان به خلق آثار هنری فاخر در این زمینه نیز بپردازند.

انتهای پیام
captcha